برای اطلاع از جزئیات ورود پهپادآمریکایی به ایران؛ سفیر سوئیس، به وزارت امور خارجه می‌رود

تهران (پانا) - در پی ورود غیرقانونی یک فروند پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران که با برخورد سریع نیروی ضدهوایی سپاه سرنگون شد، معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیشب در تماس فوری با سفیر سوئیس در تهران، به عنوان حافظ منافع آمریکا، اعتراض شدید ایران به دولت آمریکا به خاطر تعرض به حریم هوایی کشورمان را به او ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۹۲۳۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برای اطلاع از جزئیات ورود پهپادآمریکایی به ایران؛ سفیر سوئیس، به وزارت امور خارجه می‌رود

سید عباس عراقچی همچنین تاکید که مدارک انکارناپذیری مبنی بر حضور این پهپاد در فضای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و حتی قطعاتی از لاشه این پهباد در آب‌های سرزمینی ایران به دست آمده است.

او با اشاره به اینکه این اقدام نیروهای آمریکایی برای اولین بار نبوده و چندین بار پیش از نیز اتفاق افتاده است، خواهان احترام نیروهای آمریکایی به حریم هوایی و دریایی جمهوری اسلامی ایران و رعایت کامل مقررات بین‌المللی از سوی آن‌ها شد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ و درگیری در منطقه خلیج فارس نیست، درباره هر گونه اقدام نسنجیده نیروهای آمریکایی در منطقه هشدار داد و گفت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آب و خاک خود قاطعانه عمل می‌کند و لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

سفیر سوئیس همچنین مراتب را بلافاصله به دولت آمریکا منتقل خواهد کرد.

از سفیر سوئیس همچنین خواسته شد تا صبح امروز با حضور در وزارت امور خارجه در جریان جزئیات بیشتر این حادثه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار