معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

آمادگی فارس برای اجرای طرح سرانجام بخشی سواد آموزی

شیراز(پانا)_ معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس آمادگی تعریف و اجرای طرح سرانجام بخشی سواد آموزی را دارد و هم اکنون نیز پیش‌نویس اولیه این طرح در حال تهیه است و در نهایت برای اجرای آن چند استان به صورت آزمایشی انتخاب میشوند تا اگر طرح مشکلاتی داشت به همه استان ها سرایت نکند .

کد مطلب: ۹۲۳۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی فارس برای اجرای طرح سرانجام بخشی سواد آموزی

بهزاد نوروزی چگینی در شورای پشتیبانی سواد آموزی فارس، ضمن تبیین عملکرد معاونت سواد آموزی استان در سال 96 ، گفت: فارس در سال 96 در رتبه ششم فعالیت‌های سوادآموزی کشور قرار داشته است .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه احصاء و جذب کم سوادان در سه مرحله پیگیری می‌شود، بیان کرد: در سال 98، موظف به آموزش 29هزار 312 نفر شده‌ایم .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با اعلام این نکته که شش منطقه فارس باید در سوادآموزی شتاب بخشی شود، تاکید کرد: در این راه به حمایت مالی و معنوی نیاز داریم .

نوروزی ادامه داد: جدیدترین تعریف از سواد تبدیل دانش به عملکرد است و در این راستا مراکز یادگیری محلی به تلفیق دانش و مهارت می‌پردازند .

وی خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری محلی در سال 96، از 15مرکز در سال 97 به 26 مرکز رسیده و باید در سال 98 به 42 مرکز برسد و تا سال 1400 نیز این مراکز را به 59 مرکز افزایش خواهیم داد .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید برای افزایش کیفی و مهارتی سوادآموزی یاری رسانند، گفت: در استان فارس 59 منطقه آموزشی وجود دارد که به دلیل پراکندگی مناطق تصمیم گرفتیم به صورت تصادفی 10درصد از پرونده‌ها را بررسی کنیم تا تصویری واقعی از کیفیت آموزشی ایجاددشود. اگر لازم شد 100درصد پرونده‌ها را بررسی خواهیم کرد.

نوروزی بیان کرد: استفاده از تکنولوژی یکی از مهارت‌های قرن اخیر است و امسال 15 اداره در این طرح همکاری می‌کنند .

وی همچنین به طرح آموزش زنان و دختران عشایر با همکاری نهاد زنان ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در این حوزه آموزش به دو هزار و ۹۱۷ نفر را تعهد کرده‌ایم .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در موضوع سوادآموزی به اتباع خارجی نیز گفت: هدف در سال 97 آموزش به بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ تن بوده و در سال 98 هدف به رساندن آن به سه هزار نفر است .

نوروزی همچنین با بیان اینکه در پیشرفته ترین مناطق جهان هم سوادآموزی بزرگسالان تعطیل نمی‌شود، تأکید کرد: استان فارس آمادگی تعریف و اجرای طرح سرانجام بخشی را دارد که البته این طرح به معنای پایان بخشی به سواد آموزی نیست .

معاون سوادآموزی استان فارس یادآور شد: پیش‌نویس اولیه این طرح در حال تهیه است و در نهایت چند استان به صورت آزمایشی انتخاب میشوند تا اگر طرح مشکلاتی داشت به همه استان ها سرایت نکند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار