بهره مندی 767 روستای خراسان شمالی از اینترنت تا پایان امسال

بجنورد (پانا) -مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان شمالی از بهره مندی 767 روستا در استان از اینترنت تا پایان سال 98 خبرداد.

کد مطلب: ۹۲۲۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی 767 روستای خراسان شمالی از اینترنت تا پایان امسال

سید علی مرتضوی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 319 روستا دارای اینترنتهستند، افزود: تا تیرماه با افتتاح برخی از طرح ها تعداد روستاهای دارای اینترنت به 437 روستا می رسد و پیش بینی می کنیم که تا پایان سال 98 این آمار به 767 روستا برسد .

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 38 درصد روستاها دارای اینترنت هستند ، اضافه کرد : با افتتاح طرح ها در تیرماه 52درصد روستاها دارای اینترنت می شوند و تا پایان سال هم 91 و 98 صدم درصد روستاهای استان از اینترنت بهره مند خواهند شد.

مرتضوی همچنین با تاکید بر اینکه در 105 نقطه استان رومینگ برقرار شده است، گفت: در 448 روستا، های وِب فعال است و تعداد روستاهای دارای ADSL نیز در حال حاضر 135 روستا است.

وی با بیان اینکه فیبر نوری، یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالاست افزود: از برنامه های بسیار مهم در سال 98 گسترش 300 کیلومتر کابل فیبر نوری در استان است که هزینه این طرح با موافقت استاندار، از محل اعتبارات دولتی تامین می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان شمالی، کم هزینه بودن، پهنای باند بالا و مصرف برق پایین را از جمله مزایای نصب و راه اندازی فیبر نوری برای انتقال داده ها دانست.

مرتضوی گفت: در موضوع ضریب نفوذ ایرانسل رتبه 9 کشوری و در بحث تلفن ثابت رتبه بیست و سوم کشوری را دارا هستیم که در کل نشان از وضعیت مناسب استان را دارد اما برای رسیدن به شرایط قابل قبول نیازمند توسعه بیشتری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار