وزیر کشور خبر داد:

فرصت دو هفته‌ای به بانک‌ها برای جبران عقب ماندگی پرداخت تسهیلات در مناطق سیل‌زده

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت به بانک‌ها فرصت داده شد تا ظرف دو هفته، کار انعقاد قراردادها برای پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان را که مقرر بود تا پایان خرداد به نتیجه برسانند نهایی کنند و پس از مدت اضافه شده، بار دیگر در جلسه‌ای اقدامات بانک‌ها بررسی خواهد شد و قطعاً باید این شرایط را جبران کنند.

کد مطلب: ۹۲۲۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
فرصت دو هفته‌ای به بانک‌ها برای جبران عقب ماندگی پرداخت تسهیلات در مناطق سیل‌زده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، در حاشیه چهارمین جلسه قرارگاه که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: در این جلسه گزارش‌های قابل قبولی از سوی دستگاه‌های مسئول در امر بازسازی مناطق سیل‌زده ارائه شد که نشان از پیش رفت کار دارد اما ایراد و اشکال اصلی مطرح شده به بانک‌ها برمی‌گشت که در تأمین تسهیلات و پرداخت آنها نتوانستند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده یادآور شد: در طی این مدت شخصاً یک جلسه با مدیران عامل بانک‌ها داشتم و پس از آن کمیته مربوطه ذیل قرارگاه، چندین جلسه با بانک‌ها برگزار کرد و همچنین یک جلسه نیز هفته گذشته در بانک مرکزی گذاشته شد که چهارشنبه گذشته تصمیم نهایی اعلام و به استان‌ها ابلاغ شد که به این ترتیب از شنبه این هفته پرداخت ها به سرعت انجام می شود.

وزیر کشور با ابراز گلایه خود به عنوان مسئول قرارگاه درباره عملکرد بانک‌ها گفت: مقرر بود بانک‌ها تا پایان خردادماه، همه قراردادها را نهایی کنند اما در گزارش ارائه شده در جلسه امروز مشخص شد که این امر صورت نگرفته است، به همین دلیل به بانکها فرصت داده شد تا ظرف دو هفته این کار انجام شود و پس از این مدت بار دیگر در جلسه‌ای اقدامات بانک‌ها را بررسی خواهیم کرد و توقع ما این است که این شرایط را جبران کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: زمان‌بندی نوسازی خانه‌ها تا آخر سال است و تعمیرات مساکن، فقط تا ۲۵ روز دیگر فرصت دارد و این موارد بایستی طبق زمانبندی انجام شود و در این خصوص، هرگونه تعلل و طولانی شدن روند کار غیرقابل قبول است.

وی در همین راستا افزود: هر فرد یا دستگاهی کوتاهی کند، به مردم معرفی خواهد شد و موضوع را از طریق مراجع اداری پیگیری خواهیم کرد.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده همچنین به برخی مشکلات خزانه در تامین منابع مالی اشاره کرد و افزود: با این حال اولویت اول مردم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری نیز است، پرداخت تسهیلات بخش مسکن بود چرا که مردم سیل زده درشرایط نامناسبی زندگی می‌کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه به عنوان مسئول تعیین اولویت پرداخت‌ها، از مجموع حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که مقرر بود تأمین شود، حدود سه هزار میلیارد تومان را به خزانه فرستاده است و خزانه از این میزان صرفاً حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد را پرداخت کرده است که امروز موظف شدند به سرعت تمام این مبلغ را پرداخت کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه جلسه امروز قرارگاه با حضور همه خبرنگاران برگزار شد، تاکید کرد: بایستی گزارش اقدامات سیل را به مردم اعلام کنیم که در این جلسه همه اشکالات و ایرادات در روند کار دستگاه‌ها مطرح شد و بنده به عنوان مسئول قرارگاه در جمع‌بندی این جلسه می توانم بگویم عملکرد بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌ها واقعا رضایت بخش است و تنها موضوعی که روند کار را کند کرده است پرداخت تسهیلات و اعتبارات است که امیدواریم این مسئله نیز از سوی دستگاه‌های مسئول جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار