از دهم تیرماه ۹۸ انجام می شود؛

صدور برگه های هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در سمنان

سمنان (پانا) - فرم هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم متوسطه از 10 تیرماه در سمنان صادر و تحویل خواهد شد.

کد مطلب: ۹۲۲۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور برگه های هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در سمنان

علی اکبر شعبانی گفت: دانش آموزان پایه نهم متوسطه از 10 تیرماه می‌توانند با مراجعه به آموزشگاه های محل تحصیل خود نسبت به اخذ برگه های هدایت تحصیلی در دو فرم مجزا (6 و 7) اقدام نمایند.

رییس اداره مشاوره تربیتی، تحصیلی و شغلی آموزش و پرورش استان سمنان افزود: برگه شماره 6 جنبه توصیه داشته و فقط معرف علاقمندی ها و رغبت های تحصیلی دانش آموز بوده و برگه شماره 7 که بر مبنای عملکرد تحصیلی دانش آموز براساس نمرات سه سال تحصیلی هفتم، هشتم و نهم ترازبندی شده، ملاک انتخاب رشته و ثبت نام نهایی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد امسال نیز مانند سال های گذشته در فرایند هدایت تحصیلی و ثبت نام نهایی تأکید بر انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش آموزان برای ورود به شاخه ها و رشته های تحصیلی است.

شعبانی اضافه کرد: حدود 9000 دانش آموز دختر و پسر پایه نهم با توجه به علاقه، استعداد و توان ظرفیتی استان و مناطق در رشته های مختلف توزیع خواهند شد.

رییس اداره مشاوره تربیتی، تحصیلی و شغلی آموزش و پرورش استان همچنین از آمادگی حدود 150 نفر از مشاوران در سراسر استان در زمان توزیع فرم های هدایت تحصیلی خبر داد که آماده پاسخگویی و ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و اولیای آنان می باشند.

شعبانی به دانش آموزان و خانواده ها توصیه کرد برای کسب اطلاع و راهنمایی لازم در مرحله اول به مشاورانی که در مدارس در 2 هفته اول تیرماه حضور دارند و یا به پایگاه هایی که برای موضوع هدایت تحصیلی فعال خواهند شد مراجعه کنند.

گفتنی است در نظر است به جهت حساسیت موضوع و نگرانی دانش آموزان و والدین، پایگاه هایی به منظور راهنمایی و مشاوره فعال و ارائه خدمت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار