در دیدار هیات فرانسوی؛

فلاحت پیشه: آمریکایی‌ها به خوبی از توان دفاعی ایران آگاهی دارند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها به خوبی از توان دفاعی ایران آگاهی دارند و به همین دلیل امکان جنگ با ایران وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۲۱۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
فلاحت پیشه: آمریکایی‌ها به خوبی از توان دفاعی ایران آگاهی دارند

به گزارش خانه ملت، خانم ماریل دوسارنز رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی فرانسه و هیئت همراه ظهر شنبه (۹۸/۰۳/۲۵) با حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش فرانسه در روند امضای توافق برجام گفت: انتظارات بیشتری از کشورهای اروپایی بویژه فرانسه وجود دارد و امیدواریم علیرغم بدقولی اروپا گام‌های عملیاتی در این زمینه برداشته شود. وی افزود: مجالس دو کشور می‌توانند با شناسایی بسترهای همکاری‌های مشترک زمینه توسعه و گسترش تبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین را فراهم نمایند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مقابله با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر را از جمله اقدامات جمهوری اسلامی ایران دانست که اروپا و غرب از منافع آن بهره برده است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌هایی که اکنون علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد از گذشته نیز به اشکال مختلف وجود داشته، خاطرنشان کرد: تحریم‌های واقعی را مردم ایران تحمل کردند و بعد از ۴۰ سال مواجهه با تحریم‌های مختلف، کشورمان در تحریم‌ها واکسینه شده و به خودکفایی رسیده است.

فلاحت‌پیشه درباره احتمال اجرای اینستکس از سوی اتحادیه اروپا گفت: احتمال اینکه نتیجه‌ای در این خصوص از سوی اروپا شکل بگیرد ضعیف خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به فضای روانی ایجاد شده توسط آمریکا گفت: آمریکایی‌ها به خوبی از توان دفاعی ایران آگاهی دارند و به همین دلیل امکان جنگ با ایران وجود ندارد.

فلاحت پیشه در ادامه با اشاره به حمایت کشورهای قدرتمند دنیا از عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان گفت: استفاده گسترده عراق از جنگنده‌های میراژ فرانسوی در جنگ تحمیلی و حمله به مناطق غیرنظامی و شهرک‌های مسکونی باعث بروز اثرات جبران ناپذیری گردید که برخی از آن تا به امروز ادامه داشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به موضع فرانسه در رابطه با حملات به دو نفتکش در دریای عمان خاطرنشان کرد: حضور کشتی‌های نظامی خارجی در دریای عمان باعث بی ثباتی در منطقه شده است و ما نیز منتظر تحقیقات بیشتر در این رابطه هستیم.

خانم ماریل دوسارنز رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی فرانسه نیز در ادامه این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه روابط قوی دانشگاهی، علمی، فرهنگی و پزشکی دارند که امیدواریم این روابط تقویت و بیش از پیش توسعه یابد.

وی با اشاره به شرایط کنونی پیش آمده در رابطه با موضوع برجام گفت: حفظ برجام برای فرانسه بسیار مهم است و اراده مقامات فرانسه این است که این مکانیزم به هدف خود برسد.

وی افزود: فرانسه خواستار حضور ایران در توافق بین المللی بر جام است و در این راستا تمام تلاش خود را خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گفت و گو و مذاکره در زمان‌های تنش سبب رفع موانع در روابط فیمابین خواهد شد. وی تاکید کرد: از افزایش گفتگوها در راستای حل مشکلات به وجود آمده استقبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار