کشت و تولید "گیاهان دارویی" توسط هنرجویان و هنرآموزان هنرستان کاردانش حافظ روستای ایران آباد شهرستان پارس آباد

اردبیل(پانا) - هنرجویان رشته «کشت گیاهان دارویی"هنرستان کاردانش روستای ایران آباد"باکسب مهارت‌های لازم ،توانستند با کشت و تولید گیاهان دارویی در نخستین مزرعه گیاهان دارویی این هنرستان، با انواع گیاهان دارویی، نحوه پرورش آنها و خواص هر یک از آنها آشنا شوند.

کد مطلب: ۹۲۱۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کشت و تولید "گیاهان دارویی" توسط هنرجویان و هنرآموزان هنرستان کاردانش حافظ روستای ایران آباد شهرستان پارس آباد

مدیر هنرستان حافظ ایران آباد ،شهرستان پارس آباد گفت: کشور پهناور اسلامی ایران با آب و هوای گوناگون و شرایط اقلیمی مختلف و فلور غنی(حدود 8 هزار گونه گیاهی) بدون شک در ردیف اول کشورهای تولیدکننده گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن می‌ تواند قرار گیرد .

مهدی همدم با توجه به اهمیت،خواص و فواید کشت گیاهان دارویی افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر و کاردان جهت استفاده از این پتانسیل بالقوه می‌تواند بخشی از نیاز کشور را در جهت نیل به اهداف یادشده تأمین کند و این هنرستان با دایر کردن رشته "کشت گیاهان دارویی" و در راستای تولیدی کردن هنرستانها و با احداث اولین مزرعه کشت گیاهان دارویی و در نخستین قدم های خود اقدام به کشت و تولیدچندین گونه گیاهان دارویی (ازجمله سیر، همیشه بهار،نعناع فلفلی،آویشن،و...) نموده تا هنرجویان بهتر با نحوه پرورش گیاهان دارویی و خواص آن آشنا شوند .

او ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نسبت به مسایل و مشکلات هنرستانها ادامه داد :برای ترویج و تولید انبوه گیاهان دارویی توجه مسئولین و تخصیص بودجه ضرورت دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار