شهردار اصفهان: چمن های مقاوم به کم آبی جایگزین چمن های معمولی می شود

اصفهان ( پانا ) - شهردار اصفهان گفت: شهرداری در زمینه پوشش چمن، برنامه چندساله برای جایگزینی چمن های معمولی با چمن های کم مصرف و مقاوم به کم آبی دارد تا چهره شاداب شهر را حفظ کند.

کد مطلب: ۹۲۱۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
شهردار اصفهان: چمن های مقاوم به کم آبی جایگزین چمن های معمولی می شود

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه « سلام اصفهان» با اشاره به ٢۵ خرداد روز ملی گل و گیاه اظهار کرد: باغبانان شریف شهرداری، در سطح شهر تلاش می کنند تا با حفظ و نگهداری از گل و گیاهان و فضای شاداب سطح شهر، روز شادابی را برای شهروندان رقم بزنند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته حفظ فضای سبز شهر اصفهان به علت خشکسالی سختی های زیادی داشت اما با تلاش همه خصوصا همکاری مردم در مصرف بهینه از این مشکل عبور کردیم، تصریح کرد: امسال وضعیت منابع آب بهتر است اما نباید فراموش کنیم هنوز مشکل داریم و باید به سمت توسعه فضای سبز متناسب با اقلیم، پیش برویم.
شهردار اصفهان افزود: تغییر اقلیم شرایط را سخت کرده و باید متناسب با آن سیاست گذاری کنیم. شهرداری در زمینه پوشش چمن برنامه چندساله برای جایگزینی چمن های معمولی با چمن های کم مصرف دارد تا چهره شاداب شهر را حفظ کند. این برنامه از یکسال گذشته شروع شده و آن را با جدیت ادامه خواهیم داد، همچنین کاشت درختان مناسب با اقلیم را هم در دستور کار قرار داده ایم.
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته هر زمان که شهرداری اصفهان برنامه ای برای توزیع نهال رایگان داشت، فقط نهال های مقاوم به کم آبی را توزیع کرده است، گفت: عصر امروز جشن روز ملی گل در باغ گل های شهر اصفهان برگزار می شود که از همشهریان برای شرکت در این جشن دعوت می کنم.
نوروزی اضافه کرد: کمتر از سه روز دیگر یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان کار خود را آغاز می کند. با توجه به اینکه گردشگری فرصتی برای توسعه کسب و کارها است در این مسیر باید مردم جلوتر از دولت و شهرداری حرکت کنند چراکه سود و مزایای گردشگری برای آنها است.
وی افزود: شهرداری با تمام امکانات حاضر به حمایت از گردشگری است تا شهر بتواند از این فرصت بهره مند شود. این نمایشگاه فرصت خوبی برای گفتگو است که امیدوارم مردم از این مزیت بهره مندی بالا را ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار