مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان:

شخصیت افراد از طریق مشارکت شکل می گیرد

کرمان(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان در جلسه ستاد اوقات فراغت دانش آموزان گفت: شخصیت افراد از طریق مشارکت با دیگران در انجام فعالیت های گروهی شکل می گیرد.

کد مطلب: ۹۲۱۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
شخصیت افراد از طریق مشارکت شکل می گیرد

اکبر محیاپورگفت: اوقات فراغت اگر درست استفاده شود زمینه خود سازی و شکوفایی استعدادها، خلاقیتها و مهارتهای زندگی خواهد بود اما اگر درست مدیریت نشود زمینه ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری فراهم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اولیا محترم توجه داشته باشند نباید صرفا به نام نویسی دانش اموزان در کلاسهای آموزشی اکتفا کرد بلکه باید به جای پر کردن، غنی سازی اوقات فراغت مد نظر باشد؛ در غنی سازی اوقات فراغت نیز باید به علاقه مندی دانش اموزان توجه کرد تا لذت درونی هم برای آنها فراهم شود.

محیاپورگفت: مسئولان آموزش و پرورش باور دارند که با تعطیلی مدارس، فرآیند تربیت تعطیل نمی شود لذا برای ایام تابستان برنامه های متعددی برای دانش اموزان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شخصیت افراد از طریق مشارکت با دیگران در انجام فعالیت‌های گروهی شکل می‌گیرد و به کشف استعدادهای دانش آموزان می انجامد فعالیتهای اوقات فراغت می تواند در ایجاد اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری دانش آموزان نقش بسزایی ایفاء نماید.

مدیر آموزش و پرورش با بیان این که اوقات فراغت با زمان بیکاری متفاوت است، تصریح کرد: اوقات فراغت فعالیت های داوطلبانه ای است که دانش آموز از انجام آن لذت می برد و نیز خروجی هدفمندی دارد.

محیاپورافزود: دارالقرآن ها، مراکز ورزشی، کانونهای فرهنگی تربیتی، بسیج دانش آموزی، انجمن های دانش اموزی، سازمان دانش آموزی در این ارتباط انجام وظیفه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار