قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) مسؤولیت تدوین سند توسعه شمالغرب را بر عهده دارد

ارومیه(پانا)-جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمالغرب کشور گفت: این قرارگاه وظیفه تدوین سند توسعه شمال غرب کشور را بر عهده دارد.

کد مطلب: ۹۲۰۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) مسؤولیت تدوین سند توسعه شمالغرب را بر عهده دارد

مجید ارجمندفر امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان‌غربی در سردشت اظهار کرد: این قرارگاه وظیفه تدوین سند توسعه شمال‌غرب کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: برای تدوین این سند از ظرفیت‌های اساتید مجرب دانشگاهی استفاده شده که هم اکنون به تایید وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، شورای امنیت ملی کشور رسیده و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال‌غرب کشور بیان کرد: برای عملیاتی شدن این سند باید پیگیری‌هایی از سوی مسؤولان انجام شود تا شاهد تحولات بسیاری در این مناطق باشیم.

وی عنوان کرد: قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) مسؤولیت حاکمیتی در این منطقه داشته و یگان‌های واجا، ناجا، مرزبانی و سپاه را تحت کنترل خود دارد و ماموریتی که به آن ابلاغ شده ایجاد امنیت پایدار و مردمی است.

ارجمندفر تصریح کرد: در بازدیدهای امروز از سطح مرزهای سردشت مشکلات از نزدیک مشاهده شد و معتقد هستیم که بخشی از موضوع پایداری امنیت وابسته به وضعیت معیشت و اشتغال مردم این منطقه است.

وی اضافه کرد: بازارچه‌های مرزی و کولبری مدتی است که تعطیل هستند و اگر‌چه دولت مصوباتی در این خصوص داشته اما به اصلاح نیاز دارد که با نکته سنجی و نیازمندی‌های منطقه باید مورد نظر قرار گیرند.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال‌غرب کشور ادامه داد: مردم کُرد به عنوان مدافعان نظام در مواقع خطر سینه خود را سپر کردند و با بصیرت در رابطه با موضوعات منطقه‌ای عمل کرده و همواره دشمنان را از دسیسه و توطئه‌هایشان نا امید کرده‌اند به همین خاطر وظیفه ما و دولت است تا در راستای رفع مشکلات معیشت، اشتغال و محرومیت زدایی در این مناطق تلاش کنیم.

توجه به ظرفیت مرزی سردشت

فرماندار سردشت هم در این جلسه گفت: آمریکا جنگ اقتصادی را بر مردم کشورمان تحمیل کرده اما با وجود مقاومت و رشادت این مردم نتوانسته به اهداف شومش برسد که در این راستا ضرورت یک دفاع همه جانبه احساس می‌شود.

اقصی نخشی‌پور تصریح کرد: مردم سردشت با صدها شهید و هزاران مصدوم شیمیایی در جنگ تحمیلی هشت ساله و حتی پس از آن دین خود را به نظام ادا کرده و ضرورت دارد با توجه به شاخص بیکاری‌ها و گستردگی آن با تدابیر شاهد رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.

وی افزود: ظرفیت مرزی بودن سردشت برای توانمندسازی مرزی و بررون رفت از تحریم‌ها از نکات قابل توجه‌ای است.

فرماندار سردشت بیان کرد: سردشت با شاخص بیکاری بالای 23 درصد شاهد مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی ناشی از این وضعیت است که با بازگشایی معابر مرزی و رسمی شدن کیله بر کاهش بیکاری مردم تلاش کرد.

نخشی‌پور با اشاره به اینکه مردم اقلیم کردستان دارای اشتراکات قومی و مذهبی با ساکنان مرزنشین این شهرستان است، خاطر نشان کرد: سردشت دارای 114 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بوده و به عنوان ظرفیتی برای تجارت و صادرات مطرح است.

وی گفت: 27 درصد از ظرفیت تولیدی این شهرستان در حوزه کشاورزی، 27 درصد در حوزه صنعت، و 54 درصد در حوزه خدمات و بازرگانی انجام فعالیت می‌کند که ظرفیت خوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار