در گفت‌وگو با پانا

ابراهیم قاسم‌‍‌پور: تیم ملی شاداب‌تر از زمان کی‌روش شده است؛ باید به ویلموتس زمان داد

فرهاد مجیدی انتخاب خوبی برای سرمربیگری تیم ملی امید نبود

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران معتقد است شادابی تیم ملی فوتبال ایران با حضور ویلموتس بیشتر از زمان کی‌روش شده است.

کد مطلب: ۹۲۰۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم قاسم‌‍‌پور: تیم ملی شاداب‌تر از زمان کی‌روش شده است؛ باید به ویلموتس زمان داد

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره تساوی ایران مقابل کره جنوبی در یک بازی دوستانه گفت: این دومین حضور ویلموتس به عنوان سرمربی در تیم ملی فوتبال ایران است و به اعتقاد من با دو بازی نمی‌توان عملکرد او را ارزیابی کرد اما این بازی نشان داد خیلی بهتر از قبل شده‌ایم. البته باید چندین بازی تدارکاتی دیگر تیم ملی انجام دهد تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

وی ادامه داد: تیم در کارهای تهاجمی خوب عمل کرد و چند موقعیت روی دروازه حریف داشتو البته درواز‌ه‌مان هم چند بار به‌طور جدی تهدید شد، این به معنی آن است که خط دفاعی ما نیاز به تغییرات فردی دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی در خط دفاع تیم ملی تنها بود و اشتباهات دیگر نفرات را پوشش داد. این نشان می‌دهد که ویلموتس باید به دنبال یک بازیکن مکمل در کنار پورعلی گنجی باشد. به نظرم بازی ایران و کره پایاپای بود، البته درصد مالکیت توپ ایران بیشتر از کره بود اما دو تبم تقریباً عملکرد یکسانی داشتند.

قاسم‌پور درباره عملکرد مارک ویلموتس گفت: همانطور که گفتم زود است در خصوص مارک ویلموتس صحبت کنیم، بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند در زمان کی‌روش هم بودند و تغییر آنچنانی صورت نگرفته است. کی‌روش لیگ ما را نادیده می‌گرفت، امیدوارم ویلموتس بر عکس سرمربی قبلی، بیشتر لیگ را زیر نظر بگیرد. تیم به زمان نیاز دارد، به هر حال هم بازیکنان باید با تفکر ویلموتس آشنا شوند و هم او شناخت از بازیکنان پیدا کند. اما در کل معتقدم شادابی و تحرک بالایی در بازی تیم ملی وجود داشت که این موضوع نقطه قوت تیم بود و از زمان کی‌روش بهتر شده است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران در مورد حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی امید گفت: به نظرم انتخاب خوبی صورت نگرفت. در اینکه مجیدی یک بازیکن باتجربه و بزرگی بوده هیچ شکی نیست اما او سابقه مربیگری چندانی در کارنامه خود ندارد و باید بپذیریم هدایت تیم ملی امید که چالش‌های زیادی دارد و 40 سال است نتوانسته به المپیک صعود کند کار آسانی نیست.

وی در پایان گفت: تیم ملی امید به مربی نیاز دارد که تجربه کافی داشته باشد اما مجیدی از این موضوع محروم است. مربیگری و مدیریت در یک تیم کاملاً متفاوت است، فدراسیون می‌توانست مربی با تجربه‌ای انتخاب کند و در کنار مربی با تجربه مجیدی به عنوان دستیار حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار