محمد معتمدی: موسیقی مافیایی دارد که تاثیرگذاری‌اش از وزیر و رئیس دفترش بیشتر است

تهران (پانا) - محمد معتمدی از مافیای موسیقی و انحصار برگزاری کنسرت‌ها در دست اشخاصی خاص انتقاد و ادعا کرد در این مافیا فردی هست که به تنهایی تاثیرگذاری اش بر موسیقی کشور بیشتر از مجموعه وزیر ارشاد و رئیس دفتر موسیقی، رئیس بخش موسیقی حوزه هنری و ... است.

کد مطلب: ۹۲۰۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
محمد معتمدی: موسیقی مافیایی دارد که  تاثیرگذاری‌اش از وزیر و رئیس دفترش بیشتر است

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی که قصد دارد پایان خردادماه در یک کنسرت بزرگ خیریه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به صحنه می‌رود، امروز سه شنبه 21 خرداد 98 در نشست خبری این کنسرت درباره اهداف و جزئیات برگزاری این برنامه به خبرنگاران توضیح داد. قطعات آرام من، لحظه گرگ و میش، تختی، کویر و سیانور جزو آهنگ‌هایی هستند که در این برنامه اجرا می‌شود.

وی گفت: این برنامه به همت انجمن مردم‌نهاد دیدبان آزادی و توسعه از ان.جی.او.های فعال لرستان روز 29 خرداد در یک سانس برگزار خواهد شد و عواید این کنسرت برای کمک به مناطق آسیب دیده از سیل در استان لرستان هزینه خواهد شد.

ارکستر ملی نمی‌تواند ابوعطا یا بیات ترک اجرا کند

معتمدی درباره ارکستری که در این برنامه او را همراهی می‌کنند گفت: ارکستر بزرگی در حد ارکستر ملی یا سمفونی در این برنامه با من خواهد بود که رهبری آن بر عهده آقای زندی است که پیشتر در ارکستر همدان تجربه همکاری با ایشان را داشتم. خصوصیت کار ایشان این است که مطابق با فواصل موسیقی ایرانی اجرا می‌کنند؛ چیزی که سال‌هاست در اجراهای ارکستر سمفونیک یا ملی می‌خواستم بشنوم ولی نشنیدم.

وی درباره همین موضوع توضیح داد: سال‌هاست که ارکستر ملی ما اثری مثلا در ابوعطا یا بیات ترک اجرا نکرده است، چون نوازندگان این ارکستر بر اساس قواعد موسیقی کلاسیک غرب آموزش دیده‌اند و همان را در آثار ایرانی اجرا می‌کنند. حتی سرود ای ایران را که مرحوم خالقی در دشتی ساخته است، وقتی در ارکستر ملی اجرا می‌شود به صورت فواصل تعدیل‌شده موسیقی کلاسیک است.

من شخصا از معترضان قانون 10 درصد بودم

این خواننده در پاسخ به سوالی درباره مصوبه‌ای که طبق آن 10 درصد از درآمد کنسرت‌ها به دولت تعلق می‌گیرد، گفت: در حوزه موسیقی در کشور ما همیشه میان هنرمندان و فعالان موسیقی کشور و بخش قانون‌گذاری دیواری وجود داشته و بین دو طرف دیوار همیشه نزاع و دعوا بوده است. یعنی سیاستگذاران موسیقی با واقعیت‌های موجود در این حوزه آشنایی کامل ندارند. من شخصا از معترضان قانون 10 درصد بودم و همیشه گفته‌ام که این مصوبه به زیان جریان اصیل و فرهنگی موسیقی ایران خواهد بود.

وی افزود: البته همه جای دنیا از کنسرت‌ها مالیات می‌گیرند اما قانون 10 درصد فعلی خام است و مشخص است که فکری پشت آن نیست. اما من به عنوان عضوی از خانواده هنری ایران سعی کردم تا در موقعیت‌های مختلف اشکال این قانون را به سیاستگذاران معرفی کنم.

کنسرت خیریه یا رایگان به ضرر خواننده است

معتمدی در پاسخ به سوالی درباره استفاده تبلیغاتی بعضی هنرمندان از کلیدواژه هایی چون کنسرت ارزان و رایگان گفت: بر اساس واقعیت‌های موجود و بر مبنای استراتژی مالی این کار شکست مطلق است. یعنی شما یک فصل کاری خود را اجرا می‌کنی بدون آنکه به حق خود برسی. علاوه بر آن اگر یک بار کنسرت ارزان برگزار کنید در نوبت بعدی همه انتظار دارند با همان قیمت کار کنید. این کار نه مزیت اقتصادی دارد و نه حتی مزیت اجتماعی، به لحاظ سیاستی کاری اشتباه است وحتی هنرمند در گرفتن مجوزها هم دچار مشکل می‌شود. اما تنها هدف ما از کنسرت خیریه خدمت به اهداف پروژه است که در اینجا کمک به مناطق آسیب‌دیده از سیل است.

قیمت بلیت کنسرت

محمد معتمدی اعلام کرد که بلیت‌های این کنسرت خیریه 25 تا 80 هزار تومان قیمتگذاری شده است.

با انحصارگرایی مخالفم

این خواننده در پاسخ به سوالی درباره سایت فروش بلیت کنسرت آتی خود گفت: من با انحصارگرایی در همه بخش‌ها مخالفم. چرا همه بیلت‌های کنسرت‌های سراسر کشور به واسطه یک شرکت فروخته شود؟ چرا یک شخص در مافیای موسیقی باید کنترل همه کنسرت‌ها را در دست داشته باشد. فکر می کنم این شخص به تنهایی تاثیرگذاری اش بر موسیقی کشور بیشتر از مجموعه وزیر ارشاد و رئیس دفتر موسیقی، رئیس بخش موسیقی حوزه هنری و ... باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار