قطر: تنش تهران و واشنگتن نمی‌تواند تا ابد این‌گونه باقی بماند

می‌خواهیم پلی بسازیم تا این شکاف پر شود

تهران (پانا) ـ شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر امور خارجه قطردر خصوص وضعیت تنش های میان ایران و آمریکا اظهاراتی را عنوان کرده است.به گفته او، کشورش به اتفاق برخی کشورهای دیگر با مسئولان تهران و واشنگتن گفت‌وگو کرده و از آنها خواسته‌اند به‌منظور پرهیز از تنش بیشتر با یکدیگر وارد مذاکره شوند.

کد مطلب: ۹۲۰۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
قطر: تنش تهران و واشنگتن نمی‌تواند تا ابد این‌گونه باقی بماند

به‌گزارش انتخاب، وزیر امور خارجه قطر، شیخ محمدبن عبدالرحمان آل‌ثانیکه روز یکشنبه ۱۹ خرداد در لندن، پایتخت بریتانیا سخن می‌گفت، تأکید کرد: «ما فکر می‌کنیم که از جایی به‌بعد باید تعهداتی داده شود زیرا وضعیت نمی‌تواند تا ابد این‌گونه بماند. از آنجا که هیچ‌کدام از این دو کشور (ایران و آمریکا) تمایلی به افزایش تنش ندارند، باید با راهکارهایی سازنده مشکل را حل کنند.»

شیخ‌محمدبن عبدالرحمان آل‌ثانی به‌جز قطر از عمان، عراق و ژاپن به‌عنوان کشورهایی یاد کرد که به‌دنبال رفع‌تنش به‌وجود آمده میان ایران و آمریکا هستند. او در این زمینه گفت:«تنش ایجاد شده به همه این کشورها ارتباط دارد. قطر و برخی دیگر از کشورهای منطقه تلاش می‌کنند تا وضعیت را آرام کنند. ما در این زمینه همان‌طور که با آمریکایی‌ها صحیت کرده‌ایم با ایرانی‌ها نیز گفت‌وگو کردیم. ما می‌خواهیم در این میان پلی بسازیم تا این شکاف پر شود و امکان گفت‌وگو میان این دو کشور فراهم گردد، زیرا تنش در منطقه به‌نفع هیچ‌کس نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار