معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

ثبت نام بیش از 84 درصد دانش آموزان استان در سامانه فروش و توزیع کتب درسی

مشهد (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی از ثبت نام بیش از 84 درصد دانش آموزان استان در سامانه فروش و توزیع کتب درسی خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۰۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام بیش از 84 درصد دانش آموزان استان در سامانه فروش و توزیع کتب درسی

علی ابری اول معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان در این خصوص گفت: از مجموع کل دانش آموزان میان پایه استان خراسان رضوی در سال ۹۸ در مقاطع مختلف تحصیلی به غیر از دوره متوسطه اول، قریب به 84/4 درصد در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی جهت سفارش کتاب ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از لحاظ آماری کلیه دانش آموزانی که تا بدین لحظه در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت نام کرده اند به تفکیک مقطع تحصیلی شامل دوره ابتدایی 84/4 درصد، متوسط اول (فقط کتب تکمیلی استعدادهای درخشان) 100 درصد، متوسط دوم نظری 73/5 درصد و شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش 79/4 درصد می باشد.

ابری اول تاکید کرد: متاسفانه هنوز تعداد 128 هزار و 431 دانش آموز نیز هنوز در سامانه فوق ثبت نام نکرده اند که با توجه به پایان مهلت ثبت نام شایسته است مدیران محترم مدارس هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام کلیه دانش آموزان در سامانه فوق اقدام نمایند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون بیش از سه میلیون و 219 هزار جلد کتاب (68/3 درصد) از کتب درسی ابتدایی مربوط به سال تحصیلی ۹۹-۹۸ وارد انبارهای کتاب رسانی استان گردیده و به دلیل کمبود فضای انبار تاکنون بیش از 85 درصد کتب، به طور امانت بین ادارات توزیع گردیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: حدود 843 هزار جلد کتاب (42 درصد) از کتب متوسط دوم نظری که قبلا در کتابفروشی های استان توزیع می شد، در انبارهای مرکز کتاب رسانی اداره‌ کل آموزش و پرورش تخلیه گردیده و براساس آمارهای پیش بینی شده، آماده توزیع بین ادارات آموزش و پرورش می باشد.

ابری اول خاطرنشان کرد: کتب شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش استان خراسان رضوی نیز چاپ شده و براساس آمارهای پیش بینی شده در حال دریافت می باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: زمان ثبت نام دانش آموزان پایه های اول ابتدایی، دهم متوسطه نظری و دهم فنی و حرفه ای و کاردانش در سامانه فروش و توزیع کتب درسی، از تاریخ 23 تیرماه 98 آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار