۸۳۰ هزار نفر در گیلان از طرح ضیافت الهی بهره مند شدند

رشت (پانا) -مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۸۳۰ هزار نفر در این استان از طرح ضیافت الهی بهره مند شدند.

کد مطلب: ۹۲۰۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۸۳۰ هزار نفر در گیلان از طرح ضیافت الهی بهره مند شدند

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: طرح ضیافت الهی کار ویژه فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۳۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳۴ روحانی بومی با اوقاف گیلان همکاری داشتند، اظهار کرد: ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان در بقاع متبرکه از اهداف اجرای این طرحست که هر ساله در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم مهمترین بخش طرح ضیافت الهی است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۸ کلاس آموزش قرآن کریم و طرح تربیت حفظ در بقاع متبرکه گیلان، اضافه کرد: در ماه رمضان امسال، ۱۱۶ محفل جزء خوانی روزانه قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان برگزار که برجسته‌ترین محفل در آستان خواهر امام رشت بوده و از شبکه استانی باران به صورت زنده پخش شد.

علیزاده با بیان اینکه در اجرای طرح ضیافت الهی ۲۲۴ هزار نفر از محافل ترتیل خوانی و جزء خوانی بقاع متبرکه گیلان بهره مند شدند، تصریح کرد: ۱۹۸ هزار نفر نیز در محافل انس با قرآن کریم بقاع متبرکه گیلان حضور یافتند.

وی با اشاره به بهره مندی ۷۸ هزار نفر از جلسات تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه استان گیلان اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات و سخنرانی، احیای شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی بود، ضمن اینکه ۶۴۰ هزار نفر در مراسم لیالی قدر بقاع متبرکه گیلان شرکت کردند.

علیزاده با اشاره به برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، خیمه معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخگوی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان در ۱۷ بقعه شاخص مجری طرح ضیافت الهی در گیلان گفت: پنج هزار و ۲۰۰ کودک با حضور در غرفه کودکان خیمه‌های معرفت، ضمن بازی، مبانی اسلامی را متناسب با سن خود فرا گرفتند و ۵۹۳ مورد مشاوره مذهبی و خانوادگی در خیمه‌های معرفتی که در قالب طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه برپا شد، ثبت شده است.

وی با اشاره به برپایی ضیافت افطاری ساده در ۴۲ بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی اظهار داشت: ۶۴ هزار نفر از روزه داران گیلانی و غیر گیلانی مهمان این ضیافت‌های ساده افطاری بودند که از محل نیات واقفان خیراندیش و کمک‌های مردمی در هشت شهر گیلان برپا شد.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۱ بقعه متبرکه استان گیلان در شب‌های قدر نسبت به توزیع وعده سحری اقدام شد و سه هزار و ۶۳۰ نفر از این سفره‌ها بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار