کاهش 68 درصدی مسمومیت بر اثر مصرف قارچ سمی در آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا)-رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، 41 نفر بر اثر مصرف قارچ در استان مسموم شده‌اند، گفت: این آمار از اول سال تا 17 خرداد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 68 درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۹۲۰۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 68 درصدی مسمومیت بر اثر مصرف قارچ سمی در آذربایجان‌غربی

باقر بهرامی با اشاره به اینکه از فروردین امسال تا 17 خرداد، 16 نفر در استان دچار غرق‌شدگی شده‌اند، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 77 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه، 41 نفر بر اثر مصرف قارچ در استان مسموم شده‌اند، عنوان کرد: این آمار از ابتدای سال تا 17 خرداد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته که 132 نفر بود، 68 درصد کاهش داشته است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی به آمار دو ماهه امسال مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان اشاره کرده و بیان کرد: در این مدت مجموع کل ماموریت‌های انجام شده 11 هزار و 255 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت کل ماموریت‌های تصادفی شهری و جاده‌ای در استان دو هزار و 296 مورد بوده که نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

بهرامی عنوان کرد: همچنین در این مدت تعداد ماموریت‌های تصادفی شهری یک هزار و 298 مورد بوده که سه درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و تعداد کل مصدومان یک هزار و 488 مورد بوده است و نیز یک هزار و 279 نفر در این رابطه در بیمارستان بستری شده که نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ماموریت‌های جاده‌ای نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در دو ماهه گذشته تعداد تصادفات جاده‌ای 998 مورد گزارش شده اما تعداد کل مصدومان یک هزار و 363 نفر بوده که 6 درصد افزایش داشته و در این رابطه نیز یک هزار و 170 نفر در بیمارستان بستری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار