وجود ۱۳۰ شهید محیط‌بان در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از وجود ۱۳۰ شهید محیط‌بان در استان خبر داد و گفت: این تعداد در مقایسه با محیط‌بانان کشور آمار قابل‌توجهی بوده و در نتیجه فداکاری آنان طی سال گذشته ۱۱۵هزار نفر ساعت گشت و کنترل در مناطق مختلف داشته‌ایم.

کد مطلب: ۹۲۰۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
وجود ۱۳۰ شهید محیط‌بان در آذربایجان غربی

مهران نظری اظهار کرد: امسال هفته محیط زیست با شعار کاهش آلاینده‌ها و پسماند، آسمان آبی و زمین سبز نامگذاری شده است.


وی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری مساله محیط زیست، یک مسئله تجملاتی نبوده و مسئله حیاتی است که باید در اولویت باشد و ایجاد بسترهای لازم برای حفاظت محیط زیست یک اولویت محسوب می‌شود.


نظری افزود: حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های آینده باید حیات اجتماعی رو به رشد در آن داشته باشند، بسیار مهم تلقی می‌شود، استان دارای ۱۴ رودخانه و ۳۰ تالاب بوده و در بین استان‌های غیرساحلی، هیچ استانی به این میزان از تالاب برخوردار نیست.


وی با اشاره به اینکه پارک ملی دریاچه ارومیه بعد از پارک ملی گلستان از نظر منزلت طبیعی در ردیف دوم قرار دارد، خاطرنشان کرد: همین امر نشان می‌دهد که پارک ملی دریاچه ارومیه، نیازمند توجه ویژه به دریاچه ارومیه در راستای حفظ و احیای آن است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رتبه استان در مرتع ۱۰ است، تصریح کرد: حدود ۵ درصد مساحت استان جنگل بوده و ۸۰ درصد جمعیت گوزن زرد ایرانی که یک گونه ایرانی در معرض خطر است، در جزیره اشک دریاچه ارومیه قرار دارد و همچنین موزه تاریخ طبیعی استان، یکی از بزرگترین موزه های تاریخ طبیعی کشور به‌شمار می‌رود.


وی یادآور شد: امسال با بارش‌های خوبی که انجام شد، به سطح تراز بی‌نظیری در دریاچه ارومیه رسیدیم و امید است این روند ادامه یافته و اقدامات ستاد احیا نیز ادامه پیدا کند تا سال‌های آینده سال خوبی برای دریاچه ارومیه باشد.


نظری از وجود ۱۳۰ شهید محیط‌بان در استان خبر داد و گفت: این تعداد در مقایسه با محیط بانان کشور آمار قابل‌توجهی بوده و در نتیجه فداکاری آنان طی سال گذشته ۱۱۵هزار نفر ساعت گشت و کنترل در مناطق مختلف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار