امام جمعه شیراز: هدف از تحریم‌های دشمن ایجاد فشار است و نباید بترسیم

شیراز (پانا) - امام جمعه شیراز با اشاره به انتخابات پیش‌رو خطاب به مردم، گفت: برای انتخابات پایان سال آماده باشید، فریب حرف‌های قشنگ کاندیداها نخورید، هر کس درِباغ سبز نشان داد رای ندهید.

کد مطلب: ۹۱۹۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شیراز: هدف از تحریم‌های دشمن ایجاد فشار است و نباید بترسیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به انتخابات پیش‌رو خطاب به مردم، گفت: برای انتخابات پایان سال آماده باشید، فریب حرف‌های قشنگ نخورید، هر کس در باغ سبز نشان داد رای ندهید ابتدا ببینید که صحبت‌هایش عاقلانه و عالمانه است یا خیر؟ آنگاه رای دهید.

وی با تاکید بر اینکه حق رای با مردم است، اما نباید به ظالم و دزد رای داد، افزود: خلاف عدالت نمی‌توانیم رای دهیم البته آن کسی هم که رای به وی داده می‌شود باید پس از رفتن به مجلس حواسش به مردم و خدا باشد و خدا را ناظر بر خود ببیند.

آیت الله دژکام با اشاره به مسائل کشور و نظام اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود عالمانه، حکیمانه و دقیق مسائل را بیان کردند و اگر می‌خواهیم رهبر را تنها نگذاریم باید راهی که رهبری تعیین کردند را برویم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه رهبری فرمودند مشکلات را انکار نکنید از اینکه برخی مدیران منکر مشکلات هستند، انتقاد کرد و گفت: نادیده گرفتن مشکل به معنای حل مشکل نیست بلکه باید راه حلی برای برطرف کردن آن انتخاب کنیم.

او با اشاره به فرمایشات رهبری افزود: راه‌حل مشکلات نیز ویژگی‌هایی دارد، نخست آنکه باید شجاعانه باشد. تحریم دشمن برای ایجاد فشار است شکی در این مسئله نیست، اما نباید بترسیم بلکه باید با شجاعت به دنبال راه حل باشیم.

آیت الله دژکام اظهار داشت: رهبری فرمودند اینکه دشمن مشکل درست می‌کند، شکی نیست، اما اینکه ما بترسیم و تسلیم شویم دشمن در خواب ببیند، سران استکبار بدانند که ملت ایران محکم در مقابل آن‌ها ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سال‌های ابتدایی جنگ و انقلاب اسلامی گفت: مردم ما آن روز‌ها با دست خالی مقابل دشمن ایستادند، امروز که موشک می‌سازیم باز هم بترسیم؟ ترس در قاموس مومن جای ندارد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر راهکار‌های حل مشکل باید امیدوارکننده باشد، تصریح کرد: باید امیدمان به خدا باشد و با ابتکار مشکلات را حل کنیم. نباید ناامید شویم چراکه ناامیدی از رحمت خدا کفر است.

امام جمعه شیراز با اشاره به دیگر ویژگی‌ها بیان کرد: راهکار‌ها باید عاقلانه و خردمندانه و با برنامه باشد، اما متاسفانه گاه مسئولان وقتی گزارش کار و عملکرد می‌دهند عاقلانه و مدبرانه و بر مبنای برنامه‌ریزی نیست.

آیت‌الله دژکام خطاب به مسئولان گفت: باید ابتدا نیاز‌ها را شناسایی کنید، پس از آن فاصله کاری که انجام شده و کاری که باید انجام شود را بیان کنید تا ببینیم چه اندازه باید کار شود و برای این مسئله برنامه‌ریزی کرد اینکه مسئولی گزارش تنها دهد بدون توجه به نیاز‌ها و فاصله‌ها درست نیست.

او با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه اطهار در بقیع، افزود: این اقدام براساس باورهای غلطی بود که وهابیت رواج داده ومسلمانان باید همواره دربرابر این باورها مقاومت و آنها را محکوم کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس از نمونه‌های این باورهای غلط در جامعه را بسیار دانست و افزود: از شهادت حضرت علی (ع) تا شهادت شهید قدر استان حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون نمونه‌های بارز رواج این باورهای غلط درجامعه است.

او گفت : باید نسبت به باورهای غلط در جامعه حساس باشیم و به کسانی که تفکر این چنین دارند نباید مجال میدان داری را داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار