شیوه نامه تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش کردستان در سال تحصیلی 98-99 اعلام شد

سنندج(پانا)-معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان از ابلاغ شیوه نامه و شرایط تغییر دوره تحصیلی کارکنان در سال 98 به واحد های اداری و آموزشی استان خبر داد .

کد مطلب: ۹۱۹۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
شیوه نامه تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش کردستان در سال تحصیلی 98-99 اعلام شد

طالب محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت: تغییر دوره کارکنان به منظور بهسازی و تأمین نیازهای آموزشی ادارات، تعدیل نیرو و استفاده بهتر از توان و تخصص جدید معلمان در دوره های مختلف تحصیلی اجرا می شود .

وی تغییر دوره تحصیلی را انتقال بین دوره های تحصیلی به دلیل اخذ مدرک تحصیلی بالاتر و مرتبط با دوره مقصد، متناسب با وضعیت نیروی انسانی که ممکن است فقط منجر به تغییر پست یا رشته شغلی در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان گردد(مانند آموزگاری به دبیری و هنر آموزی و یا بالعکس و آموزشی به پرورشی) یا منجر به تغییر رسته شغلی گردد(مانند خدماتی و اداری - مالی به آموزشی و فرهنگی و یا خدماتی به اداری - مالی)عنوان کرد و گفت: تغییر دوره کارکنان اداری با رسته شغلی اداری- مالی که در سال های84، 87 و 89 به عنوان کادر اداری استخدام گردیده اند؛ ممنوع است.

وی با بیان اینکه هیچ تغییر دوره ای نباید موجب اختلال در میزان نیروی مورد نیاز دورۀ تحصیلی مبدأ و ایجاد نیروی مازاد در دوره مقصد گردد و یا موجب ایجاد حق التدریس شود؛ اظهار داشت: هر تغییر دوره باید با رعایت تمامی اصول مهم و اساسی از جمله: نیاز دوره تحصیلی مقصد و عدم نیاز دوره تحصیلی مبدأ، عدم مغایرت با طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و کسب 60 درصد نمره مصاحبه و 70 درصد امتیاز مدارک، مستندات و مهارت ها صورت گیرد .

معاون پژوهش و برنامه ریزی استان تاکید کرد: صرف قبولی در مقاطع تحصیلی بالاتر ملاک ورود به فرایند تغییر دوره نیست و تا اتمام تحصیلات و ارائه گواهی فارغ التحصیلی معتبر، از پذیرش درخواست تغییر دوره افراد خودداری می شود.

وی با اشاره به زمان ارائه درخواست توسط معلمان گفت: متقاضیان می توانند از تاریخ 23/3/98 لغایت31/3/98 درخواست کتبی خود را به اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود به همراه مدارک لازم ارائه و کمیته تغییر دوره شهرستان ها و مناطق نیز از تاریخ 1/4/98 لغایت 5/4/98 درخواست و مدارک متقاضیان را جمع آوری و بررسی کرده و حد اکثر تا 6/4/98 نتایج را برابر فرم یک به استان اعلام کنند.

به گفته معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان، تغییر دوره تحصیلی صرفاً برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر امکان پذیر است و تغییر دوره دارندگان مدارک کاردانی و پایین تر موضوعیت ندارد .

وی با بیان اینکه تغییر دوره تحصیلی صرفاً شامل نیروهای رسمی- قطعی و پیمانی می باشد؛ گفت: معلمی که برابر مفاد این شیوه نامه تغییر دوره می یابد تا دو سال بعد از تغییر دوره، نمی تواند متقاضی انتقال گردد و کسانی که درخواست انتقال را برابر دستورالعمل نقل و انتقالات سالانه ارائه نموده و متقاضی تغییر دوره نیز باشند، در صورت موافقت با انتقال ایشان، موضوع تغییر دوره آنها منتفی می شود.

محمدی افزود: کارکنانی که در طرح های استخدام آزاد و نهضت سواد آموزی برای مشاغل طرح طبقه بندی مشاغل معلمان جذب گردیده اند؛ با رعایت تمامی جوانب و شرایط خصوصا عدم نیاز در دوره ابتدایی و در صورت داشتن حداقل 5 سال سابقه تدریس در رشته مورد تقاضا می توانند متقاضی تغییر دوره گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار