مدیر کل دفتر امورسیاسی و انتخابات استانداری:

عمل در چارچوب قانون یکی از مهمترین ارکان برگزاری انتخابات سالم است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل دفتر امورسیاسی و انتخابات استانداری گفت: عمل در چارچوب قانون یکی از مهمترین ارکان برگزاری انتخابات سالم است.

کد مطلب: ۹۱۹۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
عمل در چارچوب قانون یکی از مهمترین ارکان برگزاری انتخابات سالم است

بهرام سلیمانی، مدیر کل دفتر امورسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در جلسه شورای اداری شهرستان کنگاور، بر حفاظت از سرمایه ها و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: انتخابات یکی از سرمایه­ های بزرگ انقلاب اسلامی و نمادی از حضور مردم در تمامی ارکان و عرصه­ های قدرت در نظام اسلامی است.

وی گفت: شهرستان کنگاور به دلیل حضور شخصیت­های بزرگ مذهبی و عرفانی، شهدای نامدار در دوران مبارزه با رژیم ستم­شاهی و در 8 سال دفاع مقدس و همچنین نفوذ عمیق مذهب در میان تمامی لایه ها و اقشار جامعه، از جمله مذهبی­ ترین و انقلابی­ ترین مناطق غرب کشور محسوب می­شوند و به درستی از آن به عنوان ذخیره ارزشمند برای انقلاب اسلامی یاد می­ گردد.

سلیمانی افزود: کنگاور به شهر تدین و تمدن شهره بوده و از دیرباز مسکن روحانیون صاحب نامی نظیر: مرحوم حاج آقا بزرگ عراقی و شهید والامقام آیت الله بهاء‌الدین محمدی عراقی بوده است که نام این عالمان وارسته برای همیشه در تاریخ کنگاور و در یاد و خاطر مردمان این دیار ماندگار است.

مدیر کل دفتر امورسیاسی استانداری گفت: کنگاور از دوران باستان تاکنون به عنوان یک معبر مهم ترانزیتی موردتوجه بوده است، کما اینکه در حال حاضر نیز به عنوان دروازه شرقی استان، نقش مهمی در انتقال کالا و مسافر و ... ایفا می کند.

برخورداری از پتانسیل­های جغرافیایی و طبیعی هم در حوزه کشاورزی و باغداری و هم گردشگری، شهرستان کنگاور را از جایگاه ویژه ای در سطح استان برخوردار نموده است که سابقه تاریخی طولانی و وجود آثار تاریخی برجسته همچون معبد آناهیتا و تپه گودین... بر میزان این اهمیت افزوده است که در کنار جاذبه های طبیعی و آب و هوای مناسب می­تواند بستری برای توسعه گردشگری محسوب شود که امیدواریم با اهتمام مردم و مسئولین ،کنگاور در جایگاه واقعی خود به لحاظ توسعه و برخورداری قرار بگیرد.

سلیمانی در ادامه گفت: از سال گذشته و با شروع دور جدید سنگ اندازی و دشمنی ورزی­ های آمریکا علیه ملت شریف ایران، اعمال تحریم‑های بی سابقه برضد جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای قرار دادن ایران در انزوای اقتصادی، کشورمان با وضعیت خاصی رو به رو بوده است که نیازمند اتخاذ تمهیدات ویژه از سوی مردم و مسئولان برای عبور از این شرایط سخت می­­باشد.

وی افزود: دشمن با تحمیل جنگ اقتصادی و تحریم های شدید نفتی و بانکی، در صدد تضعیف قدرت نظام و آسیب به وحدت و انسجام ملی است؛ بر همین اساس ضروری است از بروز اختلافات داخلی پرهیز شود.

مدیر کل دفتر امورسیاسی استانداری، انتشار اخبار غیر واقعی در حوزه اقتصادی، اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در عرصه دیپلماسی و زیرسوال بردن دستاوردهای نظام و دولت را از محورهایی دانست که دشمن با دستاویز قرار دادن آن ها در صدد است نظام را ناکارآمد نشان دهد.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: تلاش برای حفظ سرمایه­ های مادی و معنوی و حفاظت از دستاوردهای 40 ساله انقلاب وظیفه­ ای است که این روزها باید با جدیت بیشتری هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولان مورد توجه واقع گردد.

وی در ادامه افزود: بدون تردید انتخابات یکی از سرمایه­ های بزرگ انقلاب اسلامی و نمادی از حضور مردم در تمامی ارکان و عرصه­ های قدرت در نظام اسلامی است. از این رو مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات، یکی از نمادها و جلوه­ های اصلی اعتماد و سرمایه اجتماعی محسوب می گردد. لذا حفظ این سرمایه، وظیفه سنگین و امانت بزرگی در دست برگزار کنندگان انتخابات می­باشد.

سلیمانی احاطه و اشرافیت نسبت به قانون و عمل در چارچوب آن را یکی از مهمترین ارکان برگزاری انتخابات سالم بر شمرد و افزود: در حالی که تاکیدات مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و مسئولان انتخابات در سطح استان و کشور، بر ضرورت برگزاری انتخابات سالم و در چهارچوب قانون از سوی برگزار کنندگان می­باشد، از سوی دیگر داوطلبین انتخاباتی نیز وظیفه دارند در چهارچوب قانون و به دور از حاشیه سازی و اختلاف افکنی های قومی و طایفه ­ای و منطقه ای، اقدام به فعالیت در چهارچوب قانون نمایند و هواداران آنها از برخوردهای تفرقه افکننانه و حساسیت برانگیز پرهیز کنند.

در ادامه از خدمات فرزاد پرگر تقدیر و هوشنگ یوسفی به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار