مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

طرح سنجش سلامت نوآموزان قزوینی در 15 پایگاه تخصصی در سطح استان

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان ابتدای تیرماه در ۱۵ پایگاه تخصصی استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۱۸۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح سنجش سلامت نوآموزان قزوینی در 15 پایگاه تخصصی در سطح استان

خیرالله رحمانی روز پنجشنبه در اولین جلسه ستاد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و کودکان بدو ورود به دبستان، افزود: راهکارهای اجرای مطلوب این برنامه ملّی برای ۲۱ هزار و ۷۵۰ نوآموز مورد بررسی قرار گرفته و در حال اقدام است.

وی با بیان اینکه نوبت‌گیری سنجش به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: مدیران مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی موظفند هم زمان با ثبت نام نوآموزان در سامانه سنا، نسبت به نوبت‌گیری در سامانه سنجش اقدام و گزارش آن را در اختیار والدین قرار دهند.

رحمانی در خصوص تعداد نوآموزان مورد نظر برای سنجش سلامت گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به پایه اول و هفت هزار و ۲۵۰ نوآموز پیش دبستانی سال سال جاری در پایگاه‌ها اولیه ثابت و سیار مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گفته این مسئول این ارزیابی‌ها شامل بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی - حرکتی، اندازه گیری توده بدنی BMI، بهداشت دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو)، بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه و سابقه بیماری در خانواده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۱۰۰ نوآموز پیش دبستانی که در تابستان و پاییز ۱۳۹۷ مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، نیاز به مراجعه مجدد به پایگاه‌ها نداشته و اطلاعات سال قبل آنها در سامانه سنجش ثبت شده است.

رحمانی یادآور شد: طرح سنجش سلامت نوآموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش اجرا می‌شود و تعرفه آن برای هر نوآموز ۳۰۰ هزار ریال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار