مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: برگزاری جشن تکلیف 4هزار و 500 دانش آموز مکلف عشایر

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری جشن تکلیف 4 هزار و 500 دانش آموز مکلف عشایر استان در طول سال تحصیلی جاری خبرداد.

کد مطلب: ۹۱۸۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: برگزاری جشن تکلیف 4هزار و 500 دانش آموز مکلف عشایر

محمد علی واقعی در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان روستای مرزی و عشایری شند معصومه اظهار کرد: جشن تکلیف نمادی از جمع شدن دانش آموزان دور هم است که با اجرای برنامه های متنوع، دانش آموزان از این که خداوند آن ها را لایق انجام دستورات الهی قرار داده است شکرگزاری می کنند.

او؛ با اشاره به تببین اهداف برگزاری مراسم جشن تکلیف در اموزش و پرورش؛ تصریح کرد: این مراسم که برای دانش آموزان سوم ابتدایی دخترانه و پایه نهم پسرانه برگزار می شود در واقع یادآوری شروع انجام تکالیف و دستورات الهی برای دانش آموزان، و آشنا کردن انها با وظایف دینی شان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: دانش آموزان در این مراسم می آموزند که از این پس به انجام امور دینی اهتمام بورزند و کارهایی که در مدرسه درباره احکام دین آموخته اند را عمل کنند و درواقع، جشن تکلیف نمادی است از جمع شدن دانش آموزان دور هم که با اجرای برنامه های متنوع، دانش آموزان از اینکه خداوند آنها را لایق انجام دستورات الهی قرار داده است شکر گذاری می کنند.

واقعی به حساسیت بحث حجاب و عفاف در بین دختران اشاره کرد و گفت: برای دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند برنامه های ویژه ای در مدارس تدارک دیده شده که به لطف خدا بازخوردهای خوبی هم داشته است.

گفتنی است بازدید از وضعیت پیشرفت روند کاری مدارس مرزی و عشایری خواجه منجیکو و شند معصومه و دیدار با دانش آموزان عشایر این دو روستا از دیگر برنامه های مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سفر به شهرستان نهبندان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار