معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه تشریح کرد:

پذیرش و نحوه‌ی ثبت نام دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم در مدارس نمونه دولتی

کرمانشاه (پانا) -معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: پذیرش و ثبت نام دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم دوره اول متوسطه در مدارس نمونه دولتی، بر اساس عملکرد تحصیلی و فعالیت‌های فرهنگی، هنری پژوهشی و ورزشی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی است.

کد مطلب: ۹۱۸۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش و نحوه‌ی ثبت نام دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم در مدارس نمونه دولتی

محمد رضا بسامی، معاون آموزش متوسطه استان در دفتر معاونت متوسطه گفت: پذیرش و ثبت نام دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم دوره اول متوسطه در مدارس نمونه دولتی، بر اساس عملکرد تحصیلی و فعالیت‌های فرهنگی، هنری پژوهشی و ورزشی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی است.

سپس فرشید پرورتبار، ﻣﺴﺆول مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی و مشاور مدیرکل هم ازجزئیات نحوه پذیرش دانش‌آموز در کارگروه نمونه دولتی با حضور روسای ادارات گفت: با تلاش و حمایت همه‌جانبه مدیرکل آموزش و پرورش استان، جذب دانش‌آموز ورودی در این مدراس بر اساس فرم امتیازبندی با راه‌اندازی سامانه ثبت نام انجام می‌شود و مهمترین ملاک آن عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در پایه پنجم و ششم ابتدایی و کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس و یا کسب مقیاس خوب در یک درس و خیلی خوب در سایر دروس است.

وی با تاکید بر اینکه اگر تلاش مدیرکل نبود این مهم محقق نمی‌شد، افزود: در این امتیازبندی همه‌ی جنبه‌های هوش و استعداد دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر عملکرد تحصیلی، حفظ جزء یا کل قرآن، کسب رتبه‌های برتر منطقه‌ای، استانی و کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز، مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره‌های مختلف و مسابقات ورزشی در دوران تحصیل در مقطع ابتدایی از دیگر ملاک‌های امتیازبندی است.

پرورتبار گفت: فعالیت‌های پژوهشی همچون تالیف کتاب یا ثبت اختراع، عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی، قرار گرفتن در محدوده آدرسی مدارس نمونه دولتی بر اساس محل سکونت یا تحصیل، فرزند فرهنگیان و خیران مدرسه‌ساز و فرزندان خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر هم از دیگر ملاک‌های امتیازدهی در این فرایند است.

وی تاکید کرد: اولیای دانش‌آموزان لازم است حداکثر تا ۱۵ مرداد با در دست داشتن مستندات لازم برای امتیازبندی به مدارس مورد نظر خود مراجعه کنند.

پرورتبار گفت: جذب دانش‌آموزان در این مدارس تنها بر اساس امتیاز کسب شده در این فرایند انجام می‌شود و اولیای دانش‌آموزان لازم است علاوه بر پیش ثبت نام در این مدارس، براساس سامانه ثبت نام که متعاقبا اعلام می‌گردد، نسبت به ثبت نام فرزندان خود در سایر مدارس مورد نظر خود هم اقدام کنند تا در صورت نداشتن شرایط برای ورود به مدارس نمونه دولتی، از ثبت نام در سایر مدارس باز نمانند.

تمامی نواحی و مناطق می‌توانند در صورت داشتن شرایط، نسبت به تاسیس مدارس نمونه دولتی دوره اول اقدام نمایند و درخواست خود را به اداره کل ارسال نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار