معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

حضور بیش از 408 هزار دانش آموز ابتدایی استان در نهمین جشنواره جابر بن حیان

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی از برگزاری نهمین جشنواره جابر بن حیان با حضور بیش از 408 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی سراسر استان در قالب پروژه‌های انفرادی و گروهی خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۸۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از 408 هزار دانش آموز ابتدایی استان در نهمین جشنواره جابر بن حیان

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: نهمین جشنواره استانی جابر بن حیان با رویکرد پژوهش و با هدف آشنایی با تربیت تمام ساحتی و نگاه به هویت دانش‌آموز در همه‌ ابعاد اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری و تربیت اقتصادی و حرفه‌ای در سال تحصیلی 98-97 آغاز شد.

وی افزود: بیش از 408 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی استان در جشنواره جابر بن حیان شرکت کرده اند و در مقایسه با سال گذشته در مرحله آموزشگاهی، رشد 13 درصدی را در همه‌ پایه‌های تحصیلی به ‌صورت انفرادی یا گروهی شاهد هستیم.

حقیقی تصریح کرد: در این جشنواره دانش‌آموز به‌ وسیله‌ روش‌های خلاق، فعال و گروهی با تربیت علمی و فناورانه آشنا شده و سپس به سمت تعالی و پیشرفت هدایت می‌شود و در واقع این جشنواره آموزش با کیفیت و یادگیری معنادار و اثربخش را تضمین کرده و باعث پویایی نظام آموزش ‌و پرورش می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پروژه‌های علمی به علت داشتن ماهیت هیجانی و اکتشافی، میل به یادگیری را در دانش آموزان تقویت می کند و این نوع جشنواره ها با ماهیت فرآیندی که دارد راه و روش یادگیری را به دانش‌آموز می‌آموزد.

وی در پایان گفت: جشنواره جابر بن حیان ابزاری بسیار قوی در جهت ارتقاء فرآیند تعلیم و تربیت محسوب می شود و بر طبق تعریف یونسکو همانا درک و به ‌کارگیری مفاهیم، مهارت‌های فرآیندی، نگرش‌ها و ارزش‌ها است که شخص را قادر می‌سازد، دانش و فن‌آوری را با زندگی و فرهنگ جامعه‌ خویش مرتبط سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار