اعزازی:

سازمان سنجش به‌دنبال اختصاص سهمیه ۵ درصدی به سیل‌زدگان است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت‌: سازمان سنجش به دنبال آن است که برای سیل زدگان همان سهمیه زلزله زدگان (۵ درصد) را اختصاص دهد البته این سهمیه به ظرفیت‌های قبلی داوطلبان افزوده می‌شود. 

کد مطلب: ۹۱۸۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد

ضیا‌الله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت تعیین سهمیه برای سیل زدگان گفت: سهمیه جدید در کنکور ایجاد نخواهد شد،‌ بلکه همان سهمیه و ظرفیت قانونی اجرایی خواهد شد با این تفاوت که همان 5 درصد سهمیه‌ای که قبلا برای زلزله زدگان اعمال می‌شد برای سیل زدگان هم اعمال خواهد شد.

وی افزود: سازمان سنجش می‌خواهد عنوان سهمیه 5 درصدی را تغییر داده و آن را به حوادث غیر مترقبه تبدیل کند که به مصوبه مجلس شورای اسلامی هم نیازی ندارد. همچنین در این شرایط با وقوع بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله سهمیه 5 درصدی اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال قبل برای زلزله زدگان این سهمیه اعمال شد که اگر دانشگاه استان زلزله زده ظرفیتی برای یک رشته را داشت جدا از ظرفیت‌های داده شده برای رزمندگان و فرزندان شهدا 5 درصد به آن سهمیه اضافه می‌شد و آن رشته ظرفیت بیشتری می‌گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار