بازگشت قنات لقدنبه سامان به زندگی

مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: قنات لقدنبه سامان بعد از چهار سال خشکسالی دوباره به آبدهی شد.

کد مطلب: ۹۱۷۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت قنات لقدنبه سامان به زندگی

شهرکرد (پانا) - مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه قنات لقدنبه سامان بعد از چهار سال خشکسالی دوباره به آبدهی شد گفت: آبدهی قنات لقدنبه موجی از خوشحالی را برای مردم شهر سامان در پی داشت.

غلامرضا ذاکری با بیان اینکه با بارندگی های اخیر قنات لقدنبه سامان که به مدت چهار سال در خشکسالی بسر میبرد آبدهی شد، افزود: میزان آبدهی قنات لقدنبه سامان در سال های گذشته ۲۰۰ لیتر بر ثانیه بوده است.

وی اضافه کرد: با بازگشت آب به قنات لقدنبه سامان در حال حاضر میزان آب دهی این قنات مطابق نظر کارشناسان مربوطه ۷۰ لیتر بر ثانیه است که میزان آبدهی قنات لقدنبه سامان برای آبیاری بخشی از باغات شهرستان کافی نیست.

مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه در شهرستان سامان ۶۰۰ هکتار باغ وجود دارد و به منظور بهرمندی همه این باغات از نعمت آب و صرفه جویی در مصرف باید سیستم قطره‌ای در باغات این شهرستان اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار