مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اظهار کرد:

گفتمان‌سازی راهکار احیای فرهنگ و جریان‌سازی دفاع مقدس

همدان (پانا) - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان این که یکی از ویژگی‌های گفتمان این است که بازتولید می‌شود، گفتمان را یک پروسه عنوان کرد که یکی از مراتب آن توجه به اجماع است و می‌تواند نجات بخش جامعه باشد و از نسل‌های آینده حراست کند.

کد مطلب: ۹۱۶۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
گفتمان‌سازی  راهکار احیای فرهنگ و جریان‌سازی دفاع مقدس

سردار مهدی ظفری اظهار داشت: دفاع مقدس رازها و زوایای پنهانی دارد که بسترسازی لازم جهت بیان این حقایق در جامعه انجام نگرفته است.

او با بیان این که در ترویج و جریان‌سازی دفاع مقدس خیلی موفق عمل نکرده ایم، گفت: برای احیای فرهنگ و جریان‌سازی آن، دو راهکار تبلیغ و شعار و گفتمان‌سازی وجود دارد و قریب به اتفاق کارها بیشتر در حوزه تبلیغ و شعار است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان این که یکی از ویژگی های تبلیغ، ناپایداری آن است، گفت: تبلیغ و شعار ایجاد انگیزش می‌کند اما مانایی خاصی ندارد و همانند یک پروژه است که کاربرد زمانی دارد و هر روز باید آن را تکرار کرد تا وضعیت موجود را حفظ کرد.
ظفری با بیان این که انقلاب اسلامی نشأت گرفته از گفتمان عاشورا است، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم اهمیت گفتمان‌سازی در جامعه را گسترش دهیم و به عنوان یک بسیج عمومی در این حوزه کار کرده و مراتب گفتمان را بیان کنیم.

ضرورت بازخوانی دفاع مقدس برای نسل جدید

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: راز موفقیت ما در دفاع مقدس نگهداری اخلاق بود و باید اینها را برای نسل جدید بازگو کنیم چراکه می تواند نجات بخش جامعه امروز ما باشد.
سردار ظفری در ادامه افزود: ما ٣ عملیات بزرگ، خاص و ویژه به نام‌های بیت المقدس، والفجر ٨ و کربلای ٨ داشتیم که باید آن ها را برای نسل امروز تشریح کنیم.
او با اشاره به حضور سه گردان از استان همدان در عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد: استان همدان سهم ویژه‌ای در این عملیات داشت.
سردار ظفری با اشاره به این که حوزه فکری و اندیشه‌ای و دکترین سیاسی ما بعد از دفاع مقدس به استراتژی هجومی تبدیل شد به بیان ویژگی‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: از ویژگی های دوران دفاع مقدس وحدت و انسجامی بود که بین سپاه، ارتش و مردم ایجاد شد و عامل اصلی پیروزی ما در عملیات بیت‌المقدس نیز همان وحدت بود.

اجرای 28 عنوان برنامه به‌ مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در همدان

او با اشاره به برنامه‌های اجرایی در سوم خرداد ابراز داشت: در سی و هفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر 28 عنوان برنامه با شعار«ما پیروزیم» در سطح استان اجرا می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه به ارائه تعدادی از برنامه‌ها پرداخت و بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، اختصاص سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه به بیان حماسه آزادسازی خرمشهر، دعوت از پیشکسوتان دفاع مقدس، خاطره‌گویی در بقاع متبرکه، تجلیل از ایثارگران، برگزاری زیارت عاشورا در باغ موزه و رونمایی از یادمان نقش برجسته خواهر دباغ با حضور کارکنان ادارات و نیروهای مسلح از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان این که برنامه‌های بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر باعث ایجاد نشاط معنوی مناسب در جامعه و تحکیم باورهای دینی، اخلاقی و اجتماعی می شود گفت: بازگو کردن حقایق دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و موجب ابهام‌زدایی در جامعه و ایجاد اطمینان به حکومت شود.

سردار ظفری با تأکید بر نقش مهم مردم در دفاع مقدس، یادآور شد: باید امروز نقش مردم، نقش امام (ره) و هدایت او که در بسیاری از موارد دچار غفلت و فراموشی شده است را پررنگ تر کنیم.

او در پایان ابراز داشت: اگر می‌خواهیم کار ماندگاری انجام دهیم باید «انجمن رسانه دفاع مقدس» را تشکیل داده تا یک کار نو در استان صورت پذیرد و با این کار اصول و ارزش‌های دفاع مقدس را بدون قید و شرط بپذیریم.

سحر شهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار