وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس:

آمریکا با خروج از برجام دریچه تعامل با ایران را بست

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در خلیج‌ فارس تصریح کرد، آمریکا با خروج از برجام، دریچه تعامل با جمهوری اسلامی ایران را بست.

کد مطلب: ۹۱۶۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا با خروج از برجام دریچه تعامل با ایران را بست

«املی ثورنبری» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی 4 گفت: توافق هسته‌ای ایران سرآغاز و دریچه‌ای به‌سوی یک پیشرفت است. اما دونالد ترامپ این دریچه را بست و اعلام کرد با این توافق کاری ندارد.
وی با ابراز نگرانی از این تصمیم آمریکا این سئوال را مطرح کرد: اگر نتوانیم از دریچه پیشرفت وارد شویم، چه جایگزینی برای برجام وجود دارد؟ چطور می‌توانیم مانع توسعه سلاح هسته‌ای توسط ایران شویم؟
این سیاستمدار انگلیسی اضافه کرد: نگرانی اصلی من این است که با دولت فعلی آمریکا ممکن است به سمت درگیری نظامی با ایران حرکت کنیم.
آمریکا مدتی است که با هیاهوی فراوان و تغییر آرایش نظامی، ناوهای هواپیمابر خود را برای تحت‌ فشار گذاشتن ایران عازم منطقه کرده است. این کشور قصد دارد با اعمال فشار حداکثری ایران را مجدداً پای میز مذاکره بکشاند که با ایستادگی مقام‌های ارشد ایران مواجه شده است.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان امروز به سی ان ان گفت : تا زمانی که آمریکا با پایبندی به تعهداتش در چارچوب برجام به تهران «احترام» نگذارد، ایران با دولت «دونالد ترامپ» مذاکره نخواهد کرد.
وی هشدار داد که آمریکا با تقویت حضور نظامی‌اش در منطقه، دست به بازی بسیار خطرناکی زده است.
وزیر خارجه انگلیس دو طرف را به آرامش دعوت کرده و وزیر دفاع انگلیس گفته است به کمک شرکا و متحدان لندن تلاش می‌کند تا از تنش‌ها بکاهد.
املی ثورنبری در بخش دیگری از این مصاحبه درباره سفر ترامپ به لندن هم اظهارنظر کرد و گفت: اگر با او در این سفر ملاقات کند اختلاف‌نظرهای دو طرف را مطرح خواهد کرد.
بر اساس برنامه اعلام‌شده ترامپ سوم ژوئن (13 خرداد) به لندن سفر می‌کند و دو روز اقامت خواهد داشت. این سفر به دعوت ملکه انگلیس انجام می‌شود و رئیس‌ جمهوری آمریکا و همسرش، ملانیا ترامپ، مهمان ملکه خواهند بود.
گروه‌های ضد جنگ و طرفدار حقوق بشر از زمان اعلام برنامه سفر ترامپ، برای تظاهرات در خیابان‌های پایتخت اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار