شورای شهر "بخ"تشکیل می‌شود

تفت (پانا) - "محمد محامدی" فرماندار شهرستان تفت در ابتدای این جلسه به بیان قوانین و مقررات تبدیل شورای اسلامی روستا به شورای اسلامی شهر و ایجاد شهرداری و قوانین و مقررات مالی این تغییر و تحول پرداخت.

کد مطلب: ۹۱۶۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
شورای شهر "بخ"تشکیل می‌شود

جلسه مقدماتی تشکیل شورای شهر بخ با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار ، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای بخ و جمعی از مسئولین در دفتر فرماندار تفت برگزار شد.
محامدی با تقدیر از همه مسئولانی که از ابتدا تاکنون پیگیر تبدیل روستای بخ به شهر بوده‌اند اظهار داشت: نیاز است پیرامون شناخت دقیق از محدوده شهر بخ اقدامات لازم توسط بخشداری و سایر مسئولان مرتبط صورت گیرد.
فرماندار تفت تصریح نمود: با به وجود آمدن شهرداری بخ، درآمد مالیات ارزش‌افزوده این روستا کاهش خواهد یافت و هزینه‌های شهرداری نیز با توجه به‌کارگیری نیرو افزایش پیدا خواهد کرد و نیاز است تدابیر لازم برای کسب درآمد پایدار برای شهرداری اتخاذ شود.
محمود شاکری شمسی، مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری یزد نیز در این جلسه گفت: مجوز صادره توسط وزارت کشور بر اساس درخواست اهالی بخش گاریزات و بر اساس قانون شهر شدن مرکز بخش اتفاق افتاده است .
وی ادامه داد: نیاز است برای تأسیس شهرداری بخ اقدامات و تمهیدات لازم و همچنین تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز صورت گیرد .
شاکری شمسی خاطرنشان کرد: موضوع شورای شهر و شهرداری متفاوت از روستا و دهیاری است و باید فعالیت‌هایی در جهت کسب درآمد پایدار و کنترل هزینه‌ها صورت گیرد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در پایان خواستار تعامل شورای اسلامی شهر با فرماندار ، بخشدار و سایر مسئولین شهرستان شد و افزود: امید است مقدمات اولیه برای ایجاد شهرداری بخ هر چه سریع‌تر توسط شورای شهر این شهر تأمین و صورت‌جلسات موردنیاز برای اخذ مجوز به وزارت کشور ارسال گردد.
"محمود زارع رشکوئیه" مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز در ادامه این جلسه گفت: بعد از تشکیل بخش گاریزات ، قدم بعدی انتخاب مرکز این بخش به‌عنوان شهر بود که این اتفاق نیز با تلاش مسئولین و پیگیری‌های لازم صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: همه‌ی اقدامات و فرآیند تأسیس شهرداری بخ باید بر اساس دستورالعمل‌های لازم باشد و اعضای شورای شهر اسلامی این شهر نیز با همدلی و اتحاد بتوانند انتظارات به‌حق اهالی بخش گاریزات و شهر بخ را جامه‌ی عمل بپوشانند.
در پایان این جلسه با اخذ روی توسط شورای سه‌نفره شهر بخ"مجید صادقی بخی" به‌عنوان رئیس شورای شهر به انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار