با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

جلسه ستاد سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان برگزار شد

جلسه ستاد سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۶۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ستاد سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان برگزار شد

پانا گلستان ، جلسه ستاد سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان، با حضور احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، عباس خانعلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش گلستان و دیگر مسئولین استانی در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در جلسه ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان ضمن تقدیر از اجرای مطلوب طرح سنجش در سال تحصیلی گذشته اظهار داشت: یکی از کارهای مفید و پرثمر در استان اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است. وی ادامه داد: از مزیت های این طرح تدوام و پوشش 100درصدی آن می باشد.

وی افزود: در طرح سنجش با توجه به ارزیابی های دقیق شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و ارزیابی مقدماتی سلامت عدالت آموزشی برای خانواده و دانش آموزان محقق می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور پیگیری مواردی که در حوزه سلامت حائز اهمیت می باشد با معاونت بهداشت علوم پزشکی استان نشست های تخصصی باید صورت پذیرد و در خصوص فراهم سازی وسایل و امکانات پایگاه های سنجش اقدام شود و همچنین معاینات عمومی و پزشکی با همکاری مرکز بهداشت استان انجام شود.

وی افزود: ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها باید نهایت همکاری جهت اجرا، پیگیری، اطلاع رسانی و پشتیبانی از طرح سنجش را داشته باشند.

در ادامه این جلسه عباس خانعلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و دبیر طرح سنجش نیز اظهار داشت: در سال گذشته 38 هزار 789 نفر در طرح سنجش مورد ارزیابی آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، دید رنگ تست گفتاری، قد، وزن و توده بدنی، قد به سن، اختلال پوست و مو، دهان و دندان و وضعیت حرکتی قرار گرفتند.

وی افزود: در سال گذشته 2 هزار و 379 نفر دیر آموز شناسایی شده و 310 نفر به مدارس استثنایی و 40 نفر به بهزیستی معرفی شدند.

خانعلی ادامه داد: در سال جاری 21 پایگاه در سطح استان فعال خواهند بود که نسبت به سال گذشته 3 پایگاه در شهرهای بندر گز، مزرعه کتول و شهر فراغی فعال شده و کلاس های آموزشی عوامل اجرایی پایگاه سنجش بعد از ماه مبارک رمضان تشکیل خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: نوبت گیری از سوی والدین از 25 خرداد آغاز خواهد شد و از یکم تیرماه تا 24 مرداد پایگاه های سنجش دایر خواهند بود. جامانده ها نیز از 2 شهریور تا 14 شهریور غربالگری شده و سنجش سلامت پیش دبستان از 24 شهریور آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار