مدیرآموزش وپرورش ناحیه یک اهواز خبر داد :

کاهش چشمگیر تعداد دانش آموزان لازم التوجه در ناحیه یک اهواز

اهواز (پانا) - مدیرآموزش وپرورش ناحیه یک اهواز از کاهش تعداد دانش آموزان لازم التوجه ناحیه یک اهواز از 3894 نفر به 140 دانش آموز خبرداد .

کد مطلب: ۹۱۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش چشمگیر تعداد دانش آموزان لازم التوجه در ناحیه یک اهواز

سید جاسم موسوی اصل مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به اجرای طرح شناسایی و پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزان لازم التوجه در مدارس ناحیه یک اهواز ، گفت : محدوده زمانی اجرای این طرح از مهر ماه تا اردیبهشت ماه هر سال تحصیلی است که دانش آموزان با مشکلات دیرآموزی، اختلال یادگیری، ضعف در تغذیه آموزشی و عاطفی پوشش داده می شوند.

موسوی اصل با تاکید بر اینکه شناسایی دانش آموزان لازم التوجه در 5 مرحله انجام می شود، عنوان کرد: در مرحله نخست 3894 دانش اموز در قالب 107 مدرسه شناسایی گردید که با انجام اقدامات تخصصی از جمله برگزاری کلاس های جبرانی ، تکالیف هدف محور ، و بهره مندی از خیرین آموزشی این تعداد در مرحله دوم به 2977 دانش آموز در قالب 90 مدرسه کاهش پیدا کرد .

مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک اهواز با عنوان این مطلب که آموزگاران دوره ابتدایی در قالب طرح خیرین آموزشی در این طرح مشارکت کردند ، افزود : در مرحله سوم و چهارم تعداد دانش آموزان لازم التوجه با اقدامات موثر آموزشی صورت گرفته جهت جلوگیری از افت تحصیلی از 1999 دانش آموز در 82 مدرسه به 1640 دانش آموز در قالب 68 مدرسه رسید .

اوبابیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در توسعه انسانی کشور تاثیر فراوانی دارد. بنابراین مقطع ابتدایی در شکل گیری شخصیت فکری دانش آموزان و نسل آینده ساز ایران اسلامی نقش ماندگاری خواهد داشت ، تصریح کرد : در آخرین مرحله پایش اطلاعات طرح شناسایی و پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزان لازم التوجه تعداد دانش آموزان لازم التوجه به 140 دانش آموز در قالب 20 مدرسه ابتدایی رسیده است که نشان دهنده کاهش چشمگیر دانش آموزان لازم التوجه و جلوگیری از افت تحصیلی در این دانش آموزان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار