معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: هزینه کرد 707 میلیون تومان برای اجرا طرح های پیشگیرانه

بیرجند(پانا) ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جاری مبلغ 707 میلیون و 600 هزار تومان برای اجرای طرح های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی هزینه شده است.

کد مطلب: ۹۱۶۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: هزینه کرد 707 میلیون تومان برای اجرا طرح های پیشگیرانه

فرشید جعفری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دیدار با مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی آموزش و پرورش استانداری اظهار کرد: طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در قالب ائتلاف 9 دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان استان، اجرا شد.

او، اضافه کرد: در این طرح، به تمامی راهکارها در دو بُعد مهم «تقویت عوامل محافظت کننده» و «کاهش عوامل مخاطره آمیز» در زمینه‌های گوناگون آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع، درمان، حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، معاضدت‌های انتظامی و قضایی، به همراه کوشش برای پیشگیری‌های وضعی، توجه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان که به اختصار «نماد» خوانده می شود، تصریح کرد: این طرح به عنوان یکی از نخستین تجربیات ائتلاف ملی در حوزه امور اجتماعی و با هدف پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان استان است.

جعفری در ادامه خواستار توجه ویژه استانداری خراسان جنوبی در بحث تخصیص اعتبارات طرح های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی شد و ادامه داد: در حال حاضر طرح نماد در 193 آموزشگاه شهرستان های بیرجند و درمیان و مشارکت 12 هزار و 810 دانش آموز دختر و پسر این دو شهرستان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار