تصویب شیوه‌نامه ساماندهی و بهره‌برداری از سواحل گیلان

رشت (پانا) -با حضور استاندار گیلان و در مجمع مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد امنیت سرمایه‌گذاری استان، شیوه‌نامه ساماندهی و بهره‌برداری از سواحل و شناگاه‌ ها تصویب شد.

کد مطلب: ۹۱۶۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تصویب شیوه‌نامه ساماندهی و بهره‌برداری از سواحل گیلان

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان در این نشست، با اشاره به فرارسیدن فصل شنا و لزوم ساماندهی سواحل گفت: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در نقاط ساحلی و ایجاد طرح‌های شناگاهی موجب ایجاد شغل بدون نیاز به اعتبارات دولتی، ارائه خدمات بهتر به گردشگران و جلوگیری از آسیب به محیط زیست می‌شود.
وی جلوگیری از آسیب به محیط زیست را یکی از اهداف ساماندهی سواحل استان دانست و اظهار داشت: با فراخوان پیش‌بینی شده، این عرصه‌ها با مدت زمان معین به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تحت ضوابط تعیین شده و الزامات زیست محیطی واگذار می‌شود.
سالاری با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند با ایجاد سازه‌های چوبی قابل حمل در مقیاس‌های مختلف علاوه بر جلوگیری از آسیب به محیط زیست و استفاده مناسب از بستر دریا در توسعه گردشگری دریایی هم نقش آفرینی کند، تصریح کرد: با ایجاد سازه‌های قابل حمل با نمای چوبی و غرفه‌هایی با خدمات متفاوتی می‌توان اشتغال پایدار برای چهار فصل در سواحل را شاهد باشیم.
در پایان پنجمین جلسه مشترک دو ستاد فوق‌الذکر با دستور بررسی و تدوین شیوه نامه ساماندهی و بهره‌برداری از سواحل و شناگاه‌های استان گیلان که با حضور 18 دستگاه نظارتی، قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی استان تشکیل شد؛ این شیوه‌نامه در 26 ماده به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار