مشاغل حوزه کشاورزی عضو صندوق بیمه ای می شود

ارومیه(پانا)- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: مشاغل 20 گانه بخش کشاورزی با تایید اداره کل جهاد کشاورزی یا نظام صنفی مرتبط محل سکونت، به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی آید.

کد مطلب: ۹۱۶۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مشاغل حوزه کشاورزی عضو صندوق بیمه ای می شود

یونس معزز افزود: مشاغل زیربخش دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شود.


وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اضافه کرد: اقشار آسیب پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.


وی بیان کرد: روستاییان ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر با پرداخت 15 سال حق بیمه و در سن بعد از 65 سالگی، بازنشسته محسوب می شوند و هرماه مستمری می گیرند.


مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: 87 هزار خانوار این استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند و از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری آن بهره مند شده اند.


معزز اظهار داشت: 2 هزار و 700 خانوار از ساکنان مناطق روستایی و عشایری نیز از مزیت های بازنشستگی و کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.


وی ادامه داد: 144 هزار خانوار فاقد بیمه در آذربایجان غربی شناسایی شده است و تحت پوشش قرار دادن این تعداد در طول مدت سه سال آتی در اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارد.


وی اعلام کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی است.


وی اضافه کرد: 103 کارگزاری فعال بیمه ای در سطح استان فعال است و هر فرد می تواند با مراجعه به این دفاتر و با پرداخت مبالغی بین 2 میلیون و 700 هزار ریال تا 6 میلیون و 600 هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کند.


وی بیان کرد: روستاییانی که توانایی پرداخت این حق بیمه را ندارند می توانند حق بیمه خود را به صورت اقساطی در 2 قسط پرداخت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار