حماسه سوم خرداد تاریخ ساز است

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل گفت: حماسه سوم خرداد تاریخ ساز است.

کد مطلب: ۹۱۵۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
حماسه سوم خرداد تاریخ ساز است

سید غلامحسن خلیلی موسوی در جلسه کمیته برنامه ریزی استانی گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند:" خرمشهر را خدا آزاد کرد" اظهار داشت: آزادی خرمشهر، امتحان سختی برای ملت ما بود که با یاری خداوند متعال منجر به پیروزی شد و این ظفر در مراحل بعدی دفاع مقدس نیز تسری پیدا کرد.

او با بیان اینکه در طول دوران تاریخ از زمان پیامبر (ص) تا کنون فتنه جویی دشمنان وجود داشته است، خاطر نشان ساخت: بدون شک معجزه الهی در برملا کردن این فتنه جویی ها کارساز بوده است که آزاد سازی خرمشهر از این امر مستثنی نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان با اذعان به اینکه تمامی نهادها در دفاع مقدس سهیم بوده اند، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز با 36 هزار شهید دانش اموز و 5 هزار شهید فرهنگی سهم بزرگی در دوران مقدس به خود اختصاص داده است.

خلیلی موسوی همچنین با اشاره به وظیفه آموزش و پرورش در قبال دوران دفاع مقدس گفت: بدون شک باید رشادت ها و از خود گذشتگی رزمندگان و ملت ایران را در دوران دفاع مقدس برای دانش آموزان و نسل حاضر تبیین نماییم.

او با عنوان اینکه امروزه دشمن رو در روی ما قرار ندارد بلکه با هجمه های فرهنگی که به فرموده مقام معظم رهبری " شبیخون فرهنگی" است سعی دارد جوانان ما را مورد هدف قرار دهد، اظهار داشت: اگر می خواهیم انقلاب تضعیف نشود، باید در عرصه های فرهنگی وارد عمل شده و تلاش کنیم با تبیین رشادت های رزمندگان دسیسه ها و تبلیغات سوء دشمنان را خنثی نماییم.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان عزم و اراده، ایمان به خدا، علاقه به میهن و جهاد شجاعانه تنها سلاحی بود که رزمندگان اسلام بدان مسلح شدند تا خرمشهر را آزاد کنند.

علیزاده رییس اداره فرهنگی هنری، فوق برنامه و فعالیت های اردویی آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه های پیشنهادی برای گرامیداشت این روز تاریخی به مناطق و نواحی ارسال شده است، گفت: برگزاری تجلیل از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مدارس با موضوعات دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر، دعوت از سخنرانان برای تبیین حماسه سوم خرداد، انجام امور تبلیغی و فضا سازی مدارس و ادارت و.... را از جمله فعالیت هایی عنوان کرد که دراین ایام اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار