هدف نهایی آمریکا کشاندن ایران به پای میز مذاکره است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هدف نهایی آمریکا کشاندن ایران به پای میز مذاکره برای گرفتن امتیازاتی است.

کد مطلب: ۹۱۵۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف نهایی آمریکا کشاندن ایران به پای میز مذاکره است

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص تشریح رفتار آینده اتحادیه اروپا در برجام، اظهار داشت: مواضع اتحادیه اروپا در مورد برجام ، تبدیل به یک پاشنه آشیل در روابط ایران و اروپا شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تکلیف آمریکا روشن است، آمریکا در زمان ترامپ توافقاتی داشته و طبیعتا ایران نیز تعهداتی داشته و به آن عمل کرده است.

وی افزود: بعد از روی کار آمدن ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدام رجز خوانی می‌کرد و زیاده خواهی‌های جدید داشت و خروج از برجام را عملی کرد.

اتحادیه اروپا فقط به یک درصد از تعهدات برجامی خود عمل کرده است

نوریان ادامه داد: اکنون نیز ترامپ اقدام سه بُعدی را انجام می‌دهد، از یک سو جنگ روانی راه اندازی کرده و این جنگ روانی را با تشدید تحریم‌های اقتصادی پیش می‌برد و هدف نهایی آمریکا کشاندن ایران به پای میز مذاکره برای گرفتن امتیازاتی است که فکر می‌کند از کف آمریکا رفته است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه اروپا بازی چند گانه‌ای را انجام می‌دهد و بنابر اظهارات وزیر امورخارجه کشورمان، اتحادیه اروپا فقط به یک درصد از تعهدات برجامی خود عمل کرده است.

اروپا حتی اگر اراده داشته باشد، توان اجرای برجام را نخواهد داشت

وی با بیان اینکه حتی اروپا نشان داد اگر اراده سیاسی برای اجرای تعهدات برجامی داشته باشد، اما توان انجام ندارد، افزود: اتحادیه اروپا نشان داد در تقابل با آمریکا دست برتر را ندارد و ضعیف تر از آمریکا است.

نویان اظهار داشت: اتحادیه اروپا بازی موذیانه و چند لایه‌ای را با جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد، زیرا از یک سو خود را دوست تهران و دلسوز برای صلح و امنیت بین‌المللی جلوه می‌دهد و از سوی دیگر می‌خواهد هیچ هزینه‌ای را نپردازد.

بازی متناقض و چندگانه اتحادیه اروپا قابل فرجام نیست/ اروپا درآینده نقشی در ایجاد امنیت بین‌المللی نخواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این بازی متناقض و چندگانه اتحادیه اروپا قابل فرجام نیست ، بنابراین اگر اتحادیه اروپا اینگونه ادامه دهد در آینده نمی‌تواند در حل و فصل اختلافات برجامی و تعدیل تنش بین ایران و آمریکا نقشی داشته باشد و در ایجاد امنیت بین‌المللی نیز بی اثر خواهد بود، رفتار اروپا در زمینه اینستکس نیز همین موضوع را تصدیق می‌‎کند.

اروپا در مهلت 60 روزه به لفاظی‌های داغ‌تری نیز ادامه می‌دهد

این نماینده مردم در دوره دهم مجلس بیان کرد: صرفا صدور بیانیه و لفاظی مشکلی را حل نمی‌کند و فکر می‌کنم اروپا در مهلت ۶۰ روزه ، ممکن است به لفاظی‌های داغ تری را ادامه دهد و ایران را به اجرای ادامه تعهدات برجامی خود ترغیب کند، اما در صحنه عمل و اجرا هیچ تغییری را در رفتار اتحادیه اروپا شاهد نخواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار