برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در ملارد

ملارد(پانا) - همزمان با فرا رسیدن روز جهانی حکیم ابوالقاسم فردوسی، مراسم بزرگداشت این شاعر برجسته درآمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۵۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در ملارد

فردین احمدی، نویسنده جوان ملاردی سخنران این نکوداشت بود که بیان کرد: در میان برگ‌های زرین تقویم پر افتخار این مرز و بوم این ماه بهشتی، به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بلند آوازه عرصه ادبیات ایران مزین شده است، شاعری اخلاق گرا که با اثر وزین و شکوهمند خویش صفاتی از جمله، جوانمردی، مروت، اخلاق و ایمان را بر تارک تاریخ این سرزمین برای همیشه به درخشش وا داشت و با حکمت و بینش عمیق خود، فرهنگ ایران و ایرانی را تا فرامرزها به نمایش گذاشت.

او افزود: فردوسی نه تنها شاعر و احیا کننده زبان پارسی است که از جمله معماران فرهنگ و ادب این سرزمین میباشدو ضمن تحمل رنجی سی ساله موفق شد تفکری پویا و تصویری بی بدیل را در هماهنگی دین و فرهنگ یک ملت به جهان و جهانیان ارائه کند. یادگاری هزار ساله که هر چه غبار گذشت طراوت و صلابتش افزون می شود.

جهانگیر جعفری پژوهشگر حوزه ادبیات نیز در سخنانی اظهار داشت : شرافت نفس، رحمت، شفقت و مناعت طبع از ویژگیهای اخلاقی ابوالقاسم فردوسی است . هر ملتی شناسنامه ای دارد و شاهنامه شناسنامه ملت ایران است .

این مراسم به مناسبت بزرگداشت حکیم فرزانه طوس و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون فرهنگی شورا، نهاد کتابخانه‌ها، کانون نویسندگان و شورای مشورتی جوانان شهرستان ملارد در سالن اجتماعات ارشاد ، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار