همایش علمی " اسرار ازل" در نیشابور برگزار می شود

نیشابور (پانا )- همزمان با روز ملی بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری همایش علمی " اسرار ازل" در سالن همایش‌های جهاددانشگاهی نیشابور به اهتمام انجمن نویسندگان و پژوهشگران برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۱۵۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش علمی " اسرار ازل"  در نیشابور برگزار می شود

سخنگوی انجمن نویسندگان ابرشهر و دبیر علمی همایش "اسرار ازل" اظهارکرد: حکیم خیام نیشابوری در حالی که شناخته‌شده‌ترین ایرانی در جهان است، و در همه جای دنیا او را می‌شناسند، اما همچنان ناشناخته‌‌ترین اندیشمند ایرانی است.

وحید لسانی افزود: سوگمندانه سرعت سیر در آثار و احوال خیام و روزگار او در کشور ما بسیار کُند و ناچیز است و می‌طلبد که بزرگان اندیشه و دانشگاهیان ما بسیار بیش از پیش به غور در شخصیت و آثار این حکیم بزرگ بپردازند.

وی خاطرنشان کرد:هر سال تاریخ ۲۸ اردیبهشت به عنوان روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری، فرصت بسیار خوبی است تا پژوهشگران رشته‌های مختلف به بیان یافته‌های خود بپردازند تا عموم مردم نیز با خیام نیشابوری بیشتر آشنا شوند.

لسانی یادآورشد:امسال و در روز ۲۸ اردیبهشت همزمان با برگزاری مراسم گوناگون علمی و فرهنگی در شهرستان نیشابور، انجمن نویسندگان و پژوهشگران ابرشهر به عنوان یک نهاد مردمی به همراه سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، اداره کتابخانه‌های ی عمومی، انجمن سینمای جوان ودانشگاه نیشابور ، همایش تخصصی اسرار ازل را برگزار خواهند کرد که در آن از ظرفیت علمی استادان برجسته شرق کشور استفاده خواهد شد و شخصیت و آثار خیام نیشابوری از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی انجمن نویسندگان ابرشهر و دبیر علمی همایش "اسرار ازل" تصریح کرد: از عموم شهروندان دعوت می‌شود که روز شنبه ۲۸ اردیبهشت‌98 از ساعت ۱۷ تا ۱۹ بعد ازظهر در این همایش علمی که در سالن همایش‌های جهاددانشگاهی نیشابور برگزار خواهد شد، شرکت نمایند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار