فعالیت های کانون فرهنگی، تربیتی  رضوان آموزش وپرورش منطقه یک

تهران (پانا) - کانون فرهنگی تربیتی رضوان آموزش وپرورش منطقه یک در طول سال تحصیلی کلاس ها وکارگاه های متنوعی رابرای دانش آموزان منطقه یکبرگزار کرده است و یکی از مراکز فعال دانش آموزی در منطقه یک است.

کد مطلب: ۹۱۵۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های کانون فرهنگی، تربیتی  رضوان آموزش وپرورش منطقه یک

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه یک تهران، کانون فرهنگی تربیتی رضوان آموزش وپرورش منطقه یک در طول سال تحصیلی کلاس ها وکارگاه های متنوعی رابرگزارمی نماید. از جمله کارگاههای پارک علوم ونشاط، گندمک، ریسندگی، خلاقیت، قصه گویی و.....

کارگاه پارک علوم ونشاط
کارگاه پارک علوم ونشاط برای اولین بار در ایران با شعار "خلاقیتی نوین در روش تدریس علوم پایه" شروع به کارنموده وبا ایجاد محیط شاد و متفاوت یادگیری مباحث دروس زیست شناسی، شیمی، زمین شناسی و فیزیک را با بهره گیری از اسباب بازی، نمایش عروسکی، تئاتر و موسیقی، فیلم وانیمیشن، انجام آزمایش وتشریح و ساخت وسایل با استفاده از مواد بازیافتی برای اثبات قوانین فیزیک، عمیق تر نموده و با برگزاری مسابقات ساده و پر هیجان و متناسب با مطالب ارائه شده به تثبیت مطالب کمک می کند.


کارگاه گندمک
کارگاهی برای آشنایی با مراحل تهیه نان از کاشت گندم تا پخت نان. دانش آموزان ونوباوگان در کارگاه زیبا وشاد گندمک که کاملا فضای مزرعه وروستا را تداعی مینماید به همراه قصه های موزیکال با روش فعال نمایشی وقصه گویی تعاملی مراحل آماده سازی زمین کشاورزی ،کاشت ، داشت وبرداشت گندم وآسیاب کردن وتهیه آرد وخمیر آشنا شده وسپس نحوه پخت نان را به صورت عملی مشاهده وانجام می دهند . دو نوع تنورایستاده وزمینی سنتی و آسیاب آبی وبادی ودستی وابزار سنتی از قبیل : چنگک وداس و.... ماکت های زیبا فضا را دلنشین تر می نماید .این کارگاه مورد استقبال تمامی مناطق قرار گرفته است.


کارگاه ریسندگی
آشنایی با مراحل تهیه نخ از کاشت برداشت پنبه ،پیله ابریشم ،چیدن پشم گوسفندان تا نولید پارچه وفرش و....
دانش آموزان ونوباوگان در کارگاه ریسندگی با ماکت های زیبا مراحل تهیه نخ از کاشت وبرداشت پنبه ومراحل رشد ونمو کرم ابریشم وتهیه نخ از پیله و چیدن پشم گوسفندان تا تولید نخ و رنگ آمیزی گیاهی آشنا وسپس با مشاغل مختلف تولید انواع پارچه و منسوجات قالی بافی ، گلیم ، جاجیم ودستگاه پارچه بافی سنتی با روایت شیرین خاله قصه گوی مهربان آشنا می شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار