شهردار ارومیه:

تراموای شهری ارومیه هفته دولت وارد فاز اجرایی می شود

ارومیه (پانا)- شهردار ارومیه گفت: تراموای شهری ارومیه شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت کلنگ زنی و وارد فاز اجرایی می شود.

کد مطلب: ۹۱۵۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تراموای شهری ارومیه هفته دولت وارد فاز اجرایی می شود

محمد حضرت پور با بیان اینکه تراموای شهری ارومیه در راستای توسعه حمل و نقل عمومی برای افق 1404 پیش بینی شده است، بیان کرد: تراموای شهری به طول 9 کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شهری مدیریت شهری همزمان با هفته دولت کلنگ زنی می شود.

وی با اشاره به افق 1404 و تحقق شهر سالم با توسعه حمل و نقل ریلی، بیان کرد: برابر با کارشناسی های صورت گرفته بهترین راهکار برای توسعه حمل و نقل ریلی در ارومیه راه اندازی ترموای شهری است تراموای که هم اینک 67 درصد شهر های دنیا از آن استفاده می کنند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه مطالعات اجرای تراموای شهر ارومیه به اتمام رسیده است، گفت: با راه اندازی تراموای شهری ترافیک در هسته مرکزی شهر کاهش می یابد.

حضرت پور در ادامه با اشاره به کاهش ترافیک و برخورداری شهروندان از یک شهری پاک، بیان کرد: معضل ترافیک با یک نگاه فرهنگی رفع می شود اگرچه ایجاد زیر ساخت ها در کنار این مهم ضروری است.

شهردار ارومیه با اشاره به توسعه زیر ساخت ها واجرای پروژه هایی برای کاهش ترافیک ، بیان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی، و ایجاد حمل و نقل ریلی چون تراموا در کاهش ترافیک صورت می گیرد.

وی با اشاره به نقش شهروندان در کاهش ترافیک ، بیان کرد: شهروندان هر چقدر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جهت تردد را جایگزین وسایل نقلیه شخصی کنند، بسیار در کاهش ترافیک موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار