بیماران دارای شکاف لب و کام به صورت رایگان درمان می شوند

نیشابور ( پانا ) - رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران نیشابور از شرکت 65 هزار نفر در پویش فشار خون این شهرستان خبر داد و گفت: 60 درصد این شرکت کنندگان را خانم ها و 40 درصد را آقایان تشکیل دادند.

کد مطلب: ۹۱۴۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بیماران دارای شکاف لب و کام به صورت رایگان درمان می شوند

وی افزود : 2 هزار 673 نفر از شرکت کنندگان از بیماری فشار خون خود خبر نداشتند که 51 درصد این آمار را خانم ها تشکیل می دهد.

11هزار و 312 نفر از مراجعه کنندگان دارای فشار خون بالا بودند که 66 درصد آنها خانم بودند.

41 هزار 866 نفر فشار خون نداشتند که 42 درصد این جمعیت را آقایان تشکیل می دهند.

از تعداد کل افراد بالای 30 سال شهرستان، 18 درصد آقایان و 26 درصد خانم ها در این کمپین شرکت کردند.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در یک اتفاق مهم، موسسه ملی مرهم در بیست و پنجمین سفر خیر خواهانه خود با گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی ویژه مناطق محروم جهت درمان بیماران دارای شکاف لب و کام به نیشابور مراجعه خواهند کرد.

در این حضور 12 تا 15 نفر جراح پلاستیک از بهترین اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران به سرپرستی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی در محل بیمارستان فوق تخصصی حکیم از 27 اردی بهشت مستقر و از 28 اردی بهشت نیزعمل جراحی را شروع خواهند کرد.

تمام هزینه های عمل به صورت رایگان بوده و حتی نقل و انتقال مددجو و داروها نیز به صورت رایگان در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت و برای این امر مهم پنج اتاق عمل پیش بینی و آماده شده است.

در این طرح عظیم ، نهادهای مختلف شهرستان از جمله فرمانداری ، شهرداری، بهزیستی، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی دیگر کمک بسیار کرده اند.

عظیمی نژاد گفت: در این حرکت عظیم، اطلاع رسانی به شهروندان نقش مهمی دارد تا با امید به خدا تمام بیماران شکاف لب و کام در نیشابور و استان به صورت رایگان درمان شوند.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: در کنار این تیم، گروه دیگری از پزشکان فوق تخصص چشم و طب فیزیکی نیز مستقر خواهند شد تا خدمات معاینه بدون عمل جراحی به شهروندان ارائه شود.

در حاشیه، کارگاه های آموزشی ویژه مدیران دانشکده علوم پزشکی و کارگاه آموزشی ویژه بیماران نیز برگزار می شود تا در مباحث آموزشی نیز از تجارب اساتید استفاده شود.

وی ادامه داد : طبق تحقیقات به عمل آمده، لب شکری قابل ریشه کنی نیست که دلایل مختلفی از قبیل عوامل محیطی، کمبود ریز مغزی ها و عوامل ژنتیکی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار