برگزاری جشنواره شمس و مولانا به صورت ملی، در سه بخش

ارومیه (پانا)- رییس جشنواره‌ و همایش شمس و مولانا گفت: در سالجاری جشنواره شمس و مولانا با نگاه ملی در سه بخش، در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۴۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره شمس و مولانا به صورت ملی، در سه بخش

سیدفتاح کبیری رییس جشنواره‌ و همایش شمس و مولانا در جمع خبرنگاران در خوی، درباره چگونگی برگزاری جشنواره‌ و همایش شمس و مولانا در این شهرستان اظهار داشت: تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای بلندآوازه کردن شمس و مولانا است و وجود بارگاه حضرت شمس در خوی یک گنجینه پر بهاء برای توسعه فرهنگی و اقتصادی شهر اس

وی در مورد بخش شعر جشنواره شمس و مولانا گفت: هماهنگی با حوزه‌های هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تماس تلفنی با انجمن‌های ادبی استان‌ها و ارائه توضیحات در مورد بخش شعر جشنواره با هدف ترغیب و تشویق شعرا برای ارسال آثار و شرکت در جشنواره و راهکار‌های افزایش تبلیغات در فضای مجازی معتبر سراسر کشور و سفارش تولید اثر در موضوع خاص شمس تبریزی با عنوان "شمسیه" انجام گرفته است.

کبیری ادامه داد: براساس آمار پایگاه اطلاع رسانی جشنواره از اول تا بیستم اردیبهشت ماه بیش از ۸۵ اثر از شهرستان‌های تهران اصفهان، اردبیل، کرج، شیراز، بابل، خرم‌اباد گچساران، فومن، بندرعباس، خوی، اراک مهاباد، پارس‌آباد و زابل به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره و همایش شمس و مولانا با اشاره به دلیل عدم همکاری با نوید مثمر در بخش داوری موسیقی گفت: نوید مثمر برخلاف هماهنگی‌های انجام‌شده، پاسخگوی هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جشنواره موسیقی نبودند و به همین سبب اردشیر کامکار جایگزین نوید مثمر در داوری این بخش جشنواره شد و همچنین در متن فراخوان بخش شعر جشنواره، تأکید بر ارسال اشعار به زبان فارسی نشده و بنابراین در صورت ارسال اشعار ترکی، این آثار نیزتوسط افراد متخصص مورد داوری و ارزیابی قرار خواهند گرفت و تاکنون بیش از۸۵ نفر در بخش‌های شعر، موسیقی و تایپوگرافی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ گروه موسیقی معتبر برای حضور در جشنواره ملی شمس و مولانا اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۱۴ گروه برای اجرای برنامه‌های خود در جشنواره انتخاب شدند.

در این میان حضور سفرای خارجی، شخصیت‌های سرشناس ملی و شرکت‌های مختلف اقتصادی در آن همایش از برکات فرهنگی بود.

مدیرعامل تولیت شمس‌تبریزی‌افزود: کمیته‌های رسانه، اطلاع‌رسانی و علمی با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شعر، موسیقی، تایپوگرافی و جشنواره در تولیت شمس تبریزی تشکیل‌شده که این کمیته‌ها هر هفته دو بار برای هماهنگی و پیشبرد اهداف جشنواره و کنگره جلساتی برگزار می‌کنند.

کبیری گفت: تاکنون سه آژانس گردشگری از کشور ترکیه برای شرکت در جشنواره شمس و مولانا اعلام آمادگی کردند. در صورتی که شرایط اقامت آن‌ها در شهرستان فراهم شود این سه آژانش گردشگری در جشنواره شرکت می‌کنند و جشنواره در بازه زمانی ۲۰ الی ۲۸ مرداد ماه امسال به مناسبت هفته امامت و ولایت برگزار می‌شود و همایش علمی بین المللی شمس و مولانا در ۷ و ۸ مهرماه ۹۸ در روز شمس و مولانا برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار