ساداتی نژاد: کلیات تشکیل استان اصفهان شمالی در کمیسیون امور داخلی مجلس تصویب شد

کاشان ( پانا) - نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس از تصویب کلیات طرح تاسیس استان اصفهان شمالی در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با 13 رای از مجموع 16 رای اعضاء خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۴۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ساداتی نژاد: کلیات تشکیل استان اصفهان شمالی در کمیسیون امور داخلی مجلس تصویب شد

سید جواد ساداتی نژاد در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد:در جلسه ای که مسئولان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، پس از تبادل نظر مخالف و موافق، کلیات طرح به تصویب اعضای کمیسیون شوراهای مجلس رسید.

وی افزود : جزئیات این طرح مثل اجزا استان، مرکز و نام استان و شهرستان های آن با حضور نمایندگان استان اصفهان بررسی شده و بر اساس مسیر قانونی یک طرح، گزارش کمیسیون در صحن مجلس توسط سخنگوی ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: در طرح استان اصفهان شمالی با تفویض اختیار به شهرستان‌های استان، عدالت در همه مناطق این استان توزیع خواهد شد و از این لحاظ نمایندگان استان اصفهان، نگاه مثبتی به این طرح دارند و فضای خوبی برای تصویب طرح در مجلس حاکم است.

نماینده شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: طرح تشکیل استان اصفهان شمالی پس از دو سال بررسی کارشناسی و کارهای مقدماتی اسفندماه گذشته توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

وی گفت: نمایندگان شهرستان های استان اصفهان، به طور خاص نمایندگان شهرستانهای نائین، خور و بیابانک، اردستان، نطنز، گلپایگان و خوانسار، کاشان و آران و بیدگل و میمه که استان اصفهان شمالی را تشکیل می دهند، در جلسه بعد حضور خواهند داشت.
ساداتی نژاد تصریح کرد: دولت نظر منفی درباره‌ این طرح اعلام نکرده و در حال مذاکره با دولت هستیم تا مشکل بار مالی آن هم رفع شود ، ما به دنبال آن هستیم که نظر مثبت دولت را بگیریم.

وی افزود: این طرح ، بر اساس مطالبه مردم شهرستان‌های شمالی استان اصفهان برای رفاه بیشتر، معیشت بهتر، رضایتمندی بیشتر، ارائه خدمات و توسعه بیشتر و خدمت به کشور و جلوگیری از مهاجرت جمعیت مطرح شده است و نمایندگان مجلس نیز بر این اساس رای خواهند داد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: شهروندان کاشان و نطنز نیز به زودی به این نتیجه خواهند رسید که باید مهاجرت کنند بنابراین برای توسعه پایدار بر اساس آمایش سرزمینی، طرح استان اصفهان شمالی باعث می شود که جمعیت در شهرها باقی بماند و شهرهاتوسعه متوازن داشته باشند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار