با اعلام معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان:

حوزه های قضائی برتر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم معرفی شدند

کرمان(پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طبق ارزیابی های انجام شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان،حوزه های قضائی زرند ،عنبرآباد و بخش ماهان بهترین عملکرد درحوزه پیشگیری از وقوع جرم داشته اند.

کد مطلب: ۹۱۴۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حوزه های قضائی برتر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم معرفی شدند

محمد باقر اسلامی اظهار داشت: حوزه قضایی شهرستان زرند در فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه در سال 1397رتبه برتر استان کرمان راکسب نموده است.

وی به کیفیت عالی عملکرد دادگستری زرند اشاره کرد و گفت:با اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرفته کاهش 16 درصدی رانندگی بدون پروانه و کاهش 20 درصدی حمل هروئین ،مرفین و کاهش 12 درصدی مطالبه وجه چک در شهرستان زرند رخ داده است که موید اثر بخشی اقدامات پیشگیرانه می باشد.

این مقام قضائی اعلام کرد: حوزه قضایی شهرستان عنبر آباد در سال گذشته به عنوان پایلوت برنامه عمل پیشگیری ازخشونت بود که با برگزاری جلسات متعدد شورای پیشگیری از وقوع جرم ، نشست های تخصصی و آموزشی ، انعقاد تفاهم نامه های موثر با سازمان های متولی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از ظرفیت میانجیگری و کیفیت عملکرد عالی باعث کاهش 10درصدی ایراد ضرب و جرح ، 5 درصدی تهدید ، 6 درصدی توهین به اشخاص عادی و11 درصدی سرقت و 26 درصدی مطالبه وجه شد.

این مقام قضائی عنوان کرد: حوزه قضایی بخش ماهان نیز در فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه با تمرکز بر مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از وقوع جرم و استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی موفق به کاهش 16 درصدی ترک انفاق ، 50 درصدی مطالبه مهریه ،19 درصدی طلاق به درخواست زوجه شده است .

وی به شاخص های ارزیابی حوزه های قضائی در بخش پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: برگزاری منظم وفصلی جلسات شورای پیشگیری بر اساس آیین نامه،اقدام بر اساس برنامه های ابلاغی حوزه ریاست محترم دادگستری کل استان و گزارش دهی به موقع ،پیگیری دقیق مصوبات وارسال نتایج به مرکز و اثر بخشی برنامه های پیشگیرانه و کیفیت دقیق اقدام جزء مهمترین شاخص های ارزیابی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار