معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران خبر داد

۲۳ روز هوای پاک در تهران از ابتدای امسال تاکنون

تهران (پانا) - معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به بهبود کیفیت هوای تهران گفت: از ابتدای امسال تا روز ۱۸ اردیبهشت ماه کیفیت هوای تهران ۲۳ روز در شرایط پاک بوده است.

کد مطلب: ۹۱۴۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۳ روز هوای پاک در تهران از ابتدای امسال تاکنون

محمد رستگاری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به وضع کیفی هوای تهران اظهار کرد: از ابتدای امسال تا روز ۱۸ اردیبهشت ماه هوای تهران ۲۶ روز در شرایط قابل قبول بوده است که در مدت مشابه سال گذشته ۳ روز پاک، ۳۷ روز قابل قبول و ۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
معاون محیط زیست استان تهران ادامه داد: کیفیت هوای تهران طی این دو سال قابل قبول بوده است. در آمارهایی که می‌دهیم شاخص دی اکسید نیتروژن را اعلام نمی‌کنیم اما امسال با توجه به بازنگری در شاخص‌ها اگر این شاخص را هم اضافه کنیم تعداد روزهای پاک کمتر خواهد شد اما کماکان هوای تهران بهبود یافته است.
وی افزود: در سال ۹۷ تعداد روزهای پاک ۲۸ روز بوده است و هوای تهران ۵۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۷۸ روز سالم را تجربه کرده است. در حالی که حتی یک روز هم ناسالم برای همه گروه‌های جامعه نبوده است. در سال ۹۶ تعداد روزهای پاک ۱۴ روز، روزهای سالم ۲۴۳ روز، روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۰۰ روز و ۸ روز ناسالم برای کل افراد جامعه بوده است.

رستگاری خاطرنشان کرد: اگر کیفیت هوای تهران را با سال ۹۲ مقایسه کنیم که در آن سال فقط ۳ روز هوای پاک داشته‌ایم و ۲۰۲ روز سالم، ۱۴۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز ناسالم برای کل جامعه داشته‌ایم، مشاهده می‌کنیم که کیفیت هوای تهران بهبود یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار