معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی: مشارکت 104هزار و 562نفر در طرح توانمندسازی

بیرجند(پانا) ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 94هزار و 307 دانش آموز . 10 هزار و 255 فرهنگی در طرح توانمند سازی همزمان کارکنان، دانش آموزان و اولیا مشارکت دارند.

کد مطلب: ۹۱۴۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی: مشارکت 104هزار و 562نفر در طرح توانمندسازی

فرشید جعفری در آیین برگزاری دوره آموزشی نماد که در دبیرستان نمونه آیت ا... خامنه ای ببرای اجرای این طرح خبر داد و افزود: رگزار شد، تصریح کرد: این طرح در 726 مدرسه استان اجرا می شود.

او، از هزینه کرد 521 میلیون تومان برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: باید با شناخت نسبت به آینده و آینده پژوهی به طراحی برنامه متناسب بپردازیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ، ا اشاره به تأکید ویژه قرآن کریم بر تزکیه و تعلیم بشر، هدایت را حق عمومی انسان و به نوعی حق الناس دانست و گفت: اگر فردی موجب به گمراهی کشیدن افراد شود و زمینه هدایت را از آنها سلب کند، باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

جعفری، خطاب به جامعه فرهنگیان استان ادامه داد: کسانی که وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده دارند به همان اندازه که نقش پر اهمیتی دارند به همان اندازه نیز در قبال مخاطبان خود مسئول هستند.

او، سترسازی حکومت آرمانی امام زمان (عج) را وظیفه کسانی دانست که در زمینه تعلیم و تربیت فعال هستند و در این بین، شیطان چالشی برای به انحراف کشیدن این مسیر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ فضای مجازی را چالشی جدی برای قشر نوجوان و جوان کم تجربه دانست و اضافه کرد: لازمه موفقیت طرح‌های پیشگیرانه همکاری و تعامل همه دستگاه‌های کشور است

او ادامه داد: طرح نماد سندی ارزشمند است که ماحصل همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای ایجاد نظام جامع مراقبت اجتماعی از نسل آینده‌ساز کشور است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به آموزش یک هزار و 144 نفر از فرهنگیان استان در قالب 34 دوره و 692 هزار و 480 ساعت در طرح نماد اضافه کرد: در حال حاضر طرح نماد در 193 آموزشگاه شهرستان های بیرجند و درمیان و مشارکت 12 هزار و 810 دانش آموز دختر و پسر این دو شهرستان اجرا می شود.

او هدف از اجرای طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان را توجه سازمان یافته به سرنوشت کودکان و نوجوانان میهن اسلامی‌ دانست و ابراز داشت: هدف کلی این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ؛ با برشمردن اهداف اختصاصی این طرح، بیان کرد: گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه «پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری»، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر با چک‌لیست‌های منظم و علمی، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله این اهداف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار