در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم:

آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان برتر هرمزگان برگزار شد

۲۲ معلم برتر در هرمزگان تجلیل شدند

هرمزگان(پانا)-مراسم استانی بزرگداشت و تجلیل از معلمان برتر استان با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات امام سجاد (ع) شهرک گاز بندرعباس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۳۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان برتر هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان ، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این آیین جایگاه معلم را از استاندار و نماینده مجلس هم بالاتر دانست و اظهار داشت: « شاید هر کسی را بتوان به عنوان استاندار، فرماندار یا بخشدار منصوب کرد اما برای امر خطیر معلمی حتما باید شخص از اصالت معلمی برخوردار باشد و هر کسی را نمی‌شود در این جایگاه قرار داد».

استاندار هرمزگان خاطر نشان ساخت: جایگاه معلمی، خاص و ویژه است و این قشر مهم ترین نقش را در جامعه ایفا میکنند.

همتی افزود: جایگاه تعلیم و تربیت اختصاص به معلمان دارد و باید این جایگاه را بشناسیم و قداست آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: آینده کشور اگر بخواهد در مسیر تعالی و و پیشرفت قرار گیرد به معلمان آن بستگی دارد و ما وظیفه داریم جایگاه معلمان را بیشتر تبیین کنیم.

استاندار هرمزگان در بحث حمایت از آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های خوبی در دستور کار است و با تمام توان آماده حمایت از این نهاد هستیم.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: برای رفع درصد بالایی از مشکلات معلمان، باید باور به جایگاه والای معلم را در بین مسؤولان عالی رتبه و دولت نهادینه کنیم.

وی افزود: امروز معلمان دارای مشکلات معیشتی هستند و بسیاری از آنها برای گذران امورات معیشتی خود باید به صورت چند شغل، فعالیت داشته باشند پس نمی‌توانیم این انتظار را از آنها داشته باشیم که بازده بالایی در بحث تربیت داشته باشند و همه باید برای ارتقاء جایگاه معلم تلاش کنیم.

مرادی تاکید کرد: حاکمیت و مجلس باید توجه ویژه ای به معلمان داشته باشند تا این قشر دغدغه ای جز تعلیم و تربیت به دانش آموزان نداشته باشند.

هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از مقام شامخ معلم و نقش برجسته این قشر فرهنگی در جامعه گفت: دولت و مجلس باید در کنار هم برای حفظ جایگاه معلمان، رفع مسائل و مشکلات و حمایت از این قشر فرهیخته فرهنگی تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: دشمنان با هر ترفندی سعی در آلوده کردن فضای جامعه را دارند و هنر معلمان و فرهیختگان این است که در این راستا با داشتن بصیرت و دشمن شناسی به جامعه آگاهی بخشند و اجازه ندهند تبلیغات مسموم، فضای کشور را آلوده کند چرا که گاهی آ‌ن‌قدر دشمن با تبلیغات فضا را آلوده می‌کند که همه آن را باور می‌کنند و اتفاقاتی مانند فتنه ۸۸ رخ می‌دهد.

موسی دادی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم بعد از وصول بخشنامه در ۵ جلسه کاری نحوه انتخاب معلمان نمونه مشخص شد که ۲۲ نفر معلم برگزیده شدند.

وی افزود: امسال نحوه انتخاب معلمان نمونه با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی داشت که آن هم مقایسه معلمان هر منطقه با منطق خود بر اساس ظرفیت‌ها و محدودیت‌های آموزشی بود.

دادی زاده تاکید کرد: امسال ادارات و نهادهای دیگر هم مراسماتی برای تجلیل از مقام معلم برگزار کردند و بسیاری از مدیران ادارات با دعوت از معلمان دوران تحصیل خود از این مقام شامخ تجلیل بعمل آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطر نشان کرد: امسال به طور جداگانه از راهبران آموزشی و معلمان چندپایه که در مناطق محروم در حال تدریس هستند نیز تقدیر و تشکر شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهم برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در هرمزگان خاطرنشان کرد: غبارروبی گلزار شهدا و تقدیر از خانواده شهدای فرهنگی ، برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم در شهرستان ها و مناطق استان، شرکت در مراسم نماز جمعه ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و اﺋمه جمعه شهرستان ها و مناطق، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، انجام تست های سلامت، برگزاری مراسم تقدیر از آموزگاران عشق توسط مدیران کل و روسای سایر ادارات، همایش استانی بزرگداشت مقام معلم با تقدیر از معلمان برتر، معلمان مدارس چندپایه ،پیشکسوتان فرهنگی و فرزندان معلمان شهید، برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی- هنری، و مراسم شب شعر فرهنگیان به عنوان بخشی از برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در هرمزگان بود که با مشارکت پرشور فرهنگیان دانش آموزان اولیا و مربیان همراه بود.

گفتنی است، در این مراسم از معلمان نمونه، معلمان چند پایه، پیشکسوتان عرصه آموزشی، خانواده‌های شهید فرهنگی و راهبران آموزشی تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار