مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

معلمان نگهبانان اخلاق، تمدن و فرهنگ هستند

هرمزگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در آیین تجلیل از معلمان برتراستان گفت: معلمان وظیفه نگهبانی از اخلاق، تمدن و فرهنگ را بر عهده دارند.

کد مطلب: ۹۱۳۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمان نگهبانان اخلاق، تمدن و فرهنگ هستند

به گزارش خبر نگار پانا هرمزگان، موسی دادی‌زاده در مراسم تجلیل از معلمان برتر استان، اظهار داشت: بزرگترین معلم بشریت در تمام دوران‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) نبی مکرم اسلام است.

وی ادامه داد: بهترین پاسداشت برای معلمان، این بیان مبارک از امیرالمومنین علی (ع) است که فرمودند هر کس کلمه‌ای را به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه معلم ویژگی‌های فراوانی دارد، اولین ویژگی یک معلم را اخلاص وی عنوان کرد و گفت: معلمی که به صورت چند پایه در مناطق محروم به تدریس می‌پردازد این کار او نشات‌گرفته از اخلاص او است.

دادی‌زاده، تواضع و فروتنی را دیگر ویژگی معلمان برشمرد و با بیان حدیثی از امیرالمومنین (ع) اذعان داشت: هر معلمی که در برابر شاگردان و دانشمندان خشوع و خضوع کند به مقام آقایی می‌رسد.

وی بیان کرد: رعایت عدالت بین شاگردان، عطوفت و مهربانی و دعوت به توحید دیگر ویژگی معلمان است و دعوت به توحید که اساس دین مبین اسلام است در سند تحول بنیادین بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و لقمان حکیم در مقام معلمی این اصل را به عنوان اولین اصل تعلیم و تعلم معرفی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: معلم باید عامل به گفته‌های خود باشد و اگر چنین نباشد نمی‌توان نام مقدس معلم را بر او اطلاق کرد.

دادی‌زاده در پایان با تبریک مجدد هفته بزرگداشت معلم، خاطرنشان کرد: همان‌طور که نیروهای نظامی مرزبانان مرزهای کشور هستند معلمان هم با پاسداری از مرزهای اخلاق، تمدن و فرهنگ در جامعه، این وظیفه خطیر را بر دوش دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار