مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

برنامه ریزی برای آماده سازی مدارس سیل زده تا قبل از مهرماه

تهیه بسته های فرهنگی جهت بازگشت شادابی و نشاط به مدارس مناطق سیل زده

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در نشست شورای آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای آماده سازی مدارس سیل زده تا قبل از مهرماه و تهیه بسته های فرهنگی جهت شاداب سازی و نشاط فضاهای آموزشی خبرداد.

کد مطلب: ۹۱۳۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی برای آماده سازی مدارس سیل زده تا قبل از مهرماه


محمد تقی زاده امروز در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در گفت و گو با پانا گفت : همزمان با شروع پدیده سیل در استان خوزستان اقدامات گسترده ای توسط مجموعه آموزش و پرورش استان در حوزه های فضا و تجهیزات آموزشی، مدرسه و معلم انجام داده است.
او در پاسخ به این پرسش که در نشست استانهای معین استان خوزستان چه مصوباتی صورت گرفت بیان کرد: تامین اعتبار مجتمع های آموزشی برای تقویت بنیه علمی ۱۶ هزار دانش آموز پایه دوازدهم مناطق سیل زده، کمک به تامین تجهیزات آموزشی مدارس سیل زده و همچنین کمک های غیرنقدی به مردم مناطق سیل زده از جمله مهمترین مصوبات جلسه ستاد معین آموزش و پرورش خوزستان با حضور ۱۰ استان معین بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پاسخ به این پرسش که چه میزان اعتبار جهت بازسازی فضاهای آموزشی مناطق سیل زده تا کنون جذب شده گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط خیرین مدرسه ساز برای بازسازی ۱۱۴ مدرسه سیل زده و برنامه ریزی برای راه اندازی مدارس این مناطق تا قبل از مهرماه ۹۸ جذب شده است .


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آسیب ها و خسارتهای رسیده به فضاهای آموزشی استان اظهار کرد: بالغ بر ۱۱۴ مدرسه در ۱۴ منطقه استان خوزستان به دلیل سیل دچار تخریب شدند. با هماهنگی اداره کل نوسازی و جذب بالغ بر ۷۰۰ میلیارد اعتبار به دنبال بازسازی و نوسازی این مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی ۹۹-۹۸ هستیم.


تقی زاده همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر چه اقداماتی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در خصوص شاداب سازی دانش آموزان و بازگشت نشاط به مدارس و فضاهای اموزشی داشته تشریح کرد:مجموعه تعلیم و تربیت استان بسته های فرهنگی متعددی برای دانش آموزان مناطق سیل زده تدارک دیده است. همچنین طرح امداد فرهنگی با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۱۴ منطقه سیل زده استان اجرایی شده است.
اودر در پایان یادآور شد: آموزش و پرورش خوزستان از همه ظرفیت های موجود برای کمک دانش آموزان مناطق سیل زده استفاده خواهد کرد. امیدواریم هر چه زودتر شاهد بازسازی و راه اندازی مجدد مدارس مناطق سیل زده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار