مدیر جهاد کشاورزی لالی خبر داد:

آغاز عملیات برداشت جو و دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان لالی

پانا (لالی) - مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لالی برداشت جو از سطح 3500 هکتار از مزارع کشاورزی لالی خبرداد.

کد مطلب: ۹۱۳۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات برداشت جو و دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان لالی

رقیه سلطانی الکوه اظهارداشت: با آغاز برداشت محصول جو از مزارع منطقه پیش بینی می شود بیش از 3500 تن جو از اراضی کشاورزی شهرستان لالی برداشت شود به طوری که میانگین متوسط عملکرد محصول جو دیم 1000 کیلوگرم در هکتار برآورد می شود.

او یادآور شد: کلیه محصول جو برداشت شده جهت مصارف دامی در شهرستان کاربرد دارد و عملیات برداشت آن از مزارع کشاورزی از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی لالی گفت همچنین با اشاره به آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از سطح مزارع این شهرستان عنوان کرد : در سال زراعی جاری 1000 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان لالی به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته بود که سیلاب ، تند باد و تگرگ بر 150 هکتار از این سطح تاثیر گذاشت.

رقیه سلطانی الکوه با بیان این که تولید کلزا در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته 2 برابر افزایش داشته پیش بینی کرد : انتظار داریم حدود 1500 تن محصول کلزا در این شهرستان تولید شود که عملیات برداشت آن در لالی از نیمه نخست اردیبهشت آغاز شده است.

اوهمچنین در خصوص این محصول مهم عنوان کرد : روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است و بین ارقام آن و در شرایط مختلف تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می شود.کلزا از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدله و دارای طیف به نسبت وسیعی از سازگاری اقلیمی است که دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتیین و 12 تا 20 درصد پوست دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار